EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Да видим първите награди за туризъм 2016

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Да видим първите награди за туризъм 2016

mail07:30 | 26.12.2016прегледи 2138 коментарикоментари 0


Първите Годишни награди в туризма бяха раздадени. Инициативата се организира от Министерството на туризма, а целта е да бъдат откроени и поощрени всички участници в туристическия сектор, които полагат усилия за неговото устойчиво развитие.

„Тази година се очаква приходите от международен туризъм да надхвърлят 6 милиарда и 300 милиона лева, което ще бъде ръст от над 13% в сравнение с миналата година. Оттук нататък всички ние трябва да имаме една основна цел – ръста на приходите да е по-голям от ръста на туристите“, каза министъра на туризма Николина Ангелкова при официалното откриване на церемонията.  По думите ѝ до края на годината България ще посрещне повече от 8 млн. чуждестранни туристи.

По време на церемонията стана ясно, че на интернет платформата www.tourismawards.bg са регистрирани над 100 хиляди гласа за 16-те категории. Победителите бяха оценявани на два етапа. Разработена бе специална методология, съобразена със съответния набор от количествени и качествени показатели и измерители, съобразени с критериите на Световната организация по туризъм. През първия етап всеки желаещ можеше да подаде кандидатура, съгласно Правилата за кандидатстване, публикувани на интернет платформата (единственото изключение бе категория „Изборът на българите“, в която номинираните бяха предварително определени). В продължение на повече от един месец бяха подадени над 200 кандидатури в 15-те обявени категории. Гласуването бе ограничено на база IP адреси, като може да се гласува по един път от устройство. Всички подадени повторно гласове от едно устройство се регистрираха като недействителни.

Специалната награда в категория „Изборът на българите“ бе връчена на кмета на община Ямбол Георги Славов. Хората определиха Националния археологически резерват „Античен тракийски град Кабиле“ за символа на българския туризъм за 2016 г. В тази категория потребителите избираха между 100-те национални обекта и 50-те малко познати места в България.

В категория „Туристическа дестинация“  „Корените на България” бяха отличени  община Шумен, на второ и трето място бяха заети от Русе и Пловдив.

Община Велинград е с наградата за „Община на 2016 г. за балнео и СПА туризъм“, на второ и трето място в категорията се подредиха Поморие и Сапарева баня.

Победителят в категория „Туристическо събитие“ – Фестивала на Розата получи община Казанлък, второ и трето място бяха заети от Събора на народното творчество и животновъдството Рожен и Дефиле на младото вино.

Община Пловдив получи наградата в категория „Специализиран туризъм“ за победителя Археологически резерват „Античен град на Филипопол и Старинен Пловдив“.  На второ и трето място в категорията се класираха Българската асоциация по балнеология и СПА туризъм и „Пътя на мълчанието“ - екопоход до Тракийския мегалит, община Казанлък.

Филмът „България – наследство от траките“ на Телевизия „Туризъм“ е победител в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в телевизия“. В художествената категория второ място зае ТВ Черно море, а трето - Травъл ТВ с „Това е България“.

Община Банско прие наградата за първо място в категория „Община на 2016 г. за планински туризъм“, на второ място е Смолян, а трето община Лъки.

Късноантична и средновековна крепост „Туида“ е победителят в категория „Туристическа атракция/обект“.Второто място в категорията се отрежда на Дворът на кирилицата – музей на българската азбука, Плиска, а третото на Музея на Розата, гр. Казанлък.

Община Русе е категоричен победител в категорията „Община на 2016 г. за културно-исторически туризъм“. В тази категория на второ място е община Стара Загора, а третото е за община Пловдив.

Победител в категория „Община на 2016 г. за морски туризъм“ е община Варна. Приморско и Каварна заеха второ и трето място.

Победител в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в радио“ е Албена Иванова от р. „Фокус“ с „Панагюрище – панагюрското златно съкровище, крепостта Красен, маршрути, местността „Панагюрски колони“. В категорията второ място зае материала на Петра Талева от програма „Христо Ботев“ на БНР „Кисело мляко от Момчиловци, вода от Сатовча, загадки и тайни от Странджа“. Третото място бе отредено на Мила Младенова Мила Младенова и Росица Кавалджиева от програма „Хоризонт“ на Българското национално радио с „България става все по-популярна дестинация за оперни турове“.

Стефан Колев е победител в категория „Публикация на тема туризъм в България за 2016 г. в интернет блог“ за „Как да растеш, но да не остаряваш (из тайните на една столица). В тази категория, Nina Alexander се класира на второ място с „Язовир Огоста: зловеща красота и „удавени истории“, Марта Рос на трето място с „Побитите камъни: Вкаменената гора“.

Победител в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в онлайн медия“ е Десислава Маданска с „Мишкова нива – българският Стоунхендж“, www.tourbg.net. На второ място остана Венцеслав Илчев от ИА „Фокус“ с „Кюстендил: 260 обекта в страната предлагат балнео, спа и уелнес услуги“, а на трето остана Теодора Георгиева, www.Jenite.bg с материала „Дяволската екопътека“.

Наградата в категория „Иновация“ бе дадена от Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ на Иво Николов и Мартин Стойков от издателство Travel Books за мобилно приложение с Augmented Reality изживяване. Второто място в категорията бе заето от комплекс „UVA Nestum Wine&SPA“, а третото от платформата в Instagram My Bulgaria.

Наталия Малчева е победител със статията „Брюксел награждава замъка в Равадиново“ в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в печатна медия“. Второто място бе за Николета Цветкова от в. Монитор с „Следим онлайн цената на сянката на плажа“, а третото за Полина Петрова от в. „Черно море“ с „Сийка Кацарова: със СПА и балнеология можем да привлечем по-висок клас туристи“.

Община Враца зае първо място в категория „Духът на България“ за Национален фолклорен събор „Леденик“. На второ и трето място се класираха Атракцион-пикник „Българанъ”, Казанлък и Есенен панаир на занаятите, Регионална занаятчийска камара – Пловдив.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg