EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Даряват се храни с наближаващ срок на годност

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Даряват се храни с наближаващ срок на годност

mail15:05 | 09.08.2024прегледи 774 коментарикоментари 0


Kaufland и хранителната банка „Верният настойник“ ще си партнират вече в 6 града, като ритейлърът дарява храни с наближаващ срок на годност от общо 14 свои филиала. Продукти за хранителна банка „Верният настойник“ ще бъдат доставяни вече от Варна, Бургас, Русе, Хасково, Стара Загора и Димитровград.

Партньорството е в продължение на социалния ангажимент на компанията за намаляване на разхищението на храна. Към момента Kaufland спестява над 11 млн. кг. храна чрез дневни намаления. Компанията използва разнообразни методи на различни нива в посока намаляване на хранителните отпадъци, които според данни на ООН достигат 1 млрд. тона през 2022 г.     

„ Това е една социална инициатива, в която помагаме както за намаляване на хранителните отпадъци в света, така и за нуждата на хиляди домакинства в затруднение и социални институции. За по-малко от шест месеца успяхме да дарим над 4000 кг. храна на хранителната банка в Бургас само от три наши филиала, а сега ще спазим обещанието си да разширим своето партньорство в 5 нови града. Вярваме, че този впечатляващ пример ще вдъхнови и други компании да припознаят дарението на храни като съществен социален ангажимент в техните политики.“, каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ в Kaufland Бълария.   

Сред останалите мерки, които компанията въвежда, в посока ограничаване на хранителните отпадъци, са смарт планиране на ежедневните поръчки на стоки от Централен склад към филиалите и силен контрол на свежест и качество по цялата верига. Изчисленията на компанията показват, че над 22 млн. бр./кг е количеството на спестените хранителни отпадъци в резултат на ефективното планиране на уникалната смарт система, която използва ритейлърът.

Провеждат се и множество целеви обучения на персонала.  През 2023 г ритейлърът стартира мащабна образователна кампания съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox под надслов „Мястото на храната не е на боклука“.

В рамките на пилотното издание на кампанията над 4000 ученици между 1 и 7 клас от държавните училища в гр. София са обхванати от специално подготвени интерактивни образователни лекции.

Социално значимата инициатива има за цел и да промени навиците и нагласите в посока по-устойчиво и отговорно потребление на хранителните ресурси. Към приоритетните мерки е и последващото оползотворяване на нереализираната храна, като само през 2023 г. са предадени над 270 т храни за превръщането им в биогаз. Целта на компанията е да намали хранителните отпадъци с до 50% до 2030 г. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg