АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Два пъти повече BG компании търгуват online - спрямо 2007
Броят на българските компании, осъществяващи продажби на своите стоки или услуги по интернет, се е увеличил двукратно през последните две години, сочат публикуваните днес данни на НСИ.
През 2009 г. делът на предприятията с интернет достъп, които са осъществили продажби в мрежата достига 4.2%. Въпреки това електронната търговия в предприятията е все още слабо развита и България е на едно от последните места в ЕС по използване на online пазарите за покупки през 2009 г. (8.3%). Като най-сериозни бариери пред осъществяването на електронна търговия, предприятията посочват притеснения за сигурността, свързани с плащането, технически проблеми и недостатъчно търсене от страна на клиентите.
Данните от изследването на ИКТ в предприятията отразяват широкото използване на интернет от бизнеса, като за периода 2004 – 2009 година се наблюдава прираст от 22.1 процентни пункта и през 2009 г. достига 83.9%. Широколентовата връзка нараства с още по-бързи темпове през последните шест години (41.2%) и 69.6% от предприятията имат високоскоростен интернет през 2009 година.
Делът на предприятията, които имат уебсайт или интернет страница плавно се увеличава и през 2009 г. достига 42.5 %. С вътрешна мрежа за комуникация, използваща интернет протокол, предназначена само за служители в предприятието, разполагат 40.1% от анкетираните отчетни единици през 2009 година. Екстранет е най-широко разпространен сред големите предприятия с над 250 заети и 36.6% от тях разполагат с такъв вид мрежи.
Електронното Правителство предлага широка гама от услуги за гражданите и бизнеса и 60.0% от предприятията през 2009 г. са се възползвали от удобствата на глобалната мрежа, за да получат информация, да изтеглят или изпратят попълнени формуляри по интернет до публични институции. Най- активни са големите предприятия с над 250 заети и 88.9% от тях са използвали услугите на еПравителство през 2009 година.
Tweet |
|