АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Двубоят Mercedes-BMW
Продажбите на BMW AG са скочили с 39% в САЩ през декември, изпреварвайки Mercedes-Benz на Daimler в доставките на луксозни автомобили за годината на фона на отчетеното най-високо равнище на продажбите на леки коли в страната от 2007 година, съобщи Bloomberg. Със 72% увеличение на доставките на автомобили от пета серия (5 Series), мюнхенската компания BMW е увеличила общото си годишно равнище до рекордните 281 460, измествайки Mercedes за втора поредна година. Lexus на Toyota Motor Corp. - шампионът в луксозния сегмент в САЩ в продължение на 11 години до 2011 година - е трети с 244 166 след 23% скок.
Същевременно станаха ясни подробности за продажбите на Мercedes-Benz за 2012 година са достигнали нов рекорд от 1,32 милиона продадени коли (+4,7%) въпреки свиването на продажбите на вътрешния пазар и съвсем лекото увеличение на китайския пазар, предаде Асошиейтед прес.
Компанията обяви, че продажбите й в САЩ са се увеличили с 11,8%. В Германия е отчетен спад от 0,4%, а в Западна Европа увеличението е с едва 0,6%. Дълговата криза на Стария континент се е отразила на икономиката, по-специално в южни страни като Испания, Италия, Португалия и Гърция. В Китай продажбите са нараснали със скромните 1,5%. Като се прибавят продадените 103 738 малки градски коли Smart (+1,7%), щутгартската компания е отчела общо 1,42 милиона продадени автомобила миналата година, уточнява Франс прес.
През 2011 година Даймлер отчете исторически най-големи годишни продажби от 1,36 милиона броя. Само през декември, най-добрият в историята на Даймлер, неговите коли са съблазнили 132 589 клиенти по света (+0,4%).
Нарастващите продажби при водещите луксозни марки за 2012 година са помогнали на сектора до достигне общо 14,5 милиона доставки - най-много от половин десетилетие и първата тригодишна поредица от най-малко 10% увеличение от 1973 година. Миналогодишният растеж от 13% бе най-големият от 1984 година. Анализаторите очакват възходящата тенденция да продължи и тази година, достигайки 15,1 милиона годишни продажби на леки коли - средната стойност от 18 оценки в изследване на Bloomberg.
Tweet |
|