АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Двуцифрен ръст за Бош в България + Иновации
Двуцифрен на продажбите си в България отбеляза Бош. През финансовата 2015 г. са реализирани рекордни продажби в размер на близо 100 млн. лв. (51 млн. евро). Отчита се 27% ръст в оборота спрямо предходната година, съобщи Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД по време на годишната пресконференция в София.
Любопитен момент е ръстът в онлайн търговията в България. Очаква се делът ѝ през тази година да се увеличи с 50% спрямо сегашното ниво от 3%. Динамиката на пазара води до създаването на нови длъжности и професии, изтъкна Регина Симон, Търговски директор „Електроинструменти” и уточни, че в компанията е създадена длъжност онлайн координатор, който да отговори на очакванията именно на онлайн търговията. Друг интересен факт, който тя изтъкна, е, че миналата година в света са продадени 50 милиона електроинструмента, което означава, че всяка секунда, някой е купувал продукт на тази марка. Изразено в цифри, това означава 4,5 млрд. евро оборот, благодарение основно на резултатите в Германия и въпреки затрудненията в Русия и Украйна.
Компанията расте по-бързо от пазара
Добрите резултати за България се дължат и на пълното придобиване на бившия джойнт венчър БСХ Домакински уреди България ЕООД и на софтуерната българо-немска компания ProSyst. В резултат има увеличение на продажбите с почти 24 млн. евро. Бош реализира силен растеж и благодарение на оперативния си бизнес – спрямо предходната година продажбите са се увеличили с 27%, което означава, че компанията расте по-бързо от локалния пазар. Броят на служителите на Бош в България нарасна до над 150 през 2015 г., а търговските партньори на групата у нас са 380.
Прогноза за 2016 г.
Бош предвижда през 2016 г. продажбите на глобалния пазар да се увеличат с 3 до 5% (след отчитане на курсовите разлики). „Планираме да се разрастваме не само с иновативни продукти, но и с иновативни услуги“, каза д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Бош, по време на годишната пресконференция на Група Бош в Германия. В свързания бизнес Бош се фокусира върху концепцията за „3S“ – сензори, софтуер и услуги (sensors, software and services). Компанията използва все повече свързаните услуги като основа за хардуерния си бизнес.
Иновации
По отношение на автомобилното оборудване, на фокус е паркирането. Правят се тестове на напълно автоматизиран паркинг, чрез който автомобилът се паркира сам.
Асистиращи системи за паркиране ще помагат на водачите да паркират безаварийно и дори ще направляват автомобила изцяло до паркомястото само с натискане на един бутон. В Германия паркинг системите са най-разпространените асистенти в модерните автомобили. Според статистиката за регистрираните превозни средства, половината (52%) от трите милиона автомобила, регистрирани там през 2014 г., са с паркинг асистент. И в други страни картината е подобна – половината от новите коли в Белгия и Холандия през 2014 г. са оборудвани със система за паркиране. Във Великобритания те са 19%. Тези системи се базират основно на ултразвукови сензори.
Друг тест е свързан с услугата „Паркиране и общност”, която дава информация за свободните паркоместа в съответната градска зона и информация дали те отговарят на габаритите на автомобила.
В Германия са нужни средно 10 минути, за да се намери място за паркиране. Търсенето се съкращава по два начина – първо, специални сензори в паркингите и гаражите откриват и информират за свободните места. Второ, чрез вградени сензори, които вече са част от стандартното оборудване на много автомобили, се използват за търсене на свободни пространства покрай пътното платно. Информацията се обработва в IoT облака на Бош и се генерират дигитални карти на местата за паркиране. Шофьорите имат достъп до тези карти онлайн или през навигацията на своя автомобил, която ги отвежда директно към зоните със свободни паркоместа. Днес шофьорите в Германия средно обикалят излишно по 4,5 км всеки път, когато търсят място за паркиране.
Друга иновация е разработена при пералните машини – системата Active Oxygen унищожава почти 100% бактериите при пране на ниска температура и само за 30 минути.
Новост при системите за сигурност са панорамните камери – 12-мегапикселови камери, които предават в реално време и предлагат интелигентен видеоанализ. От октомври в България ще има и камери тип Video fire detection, предназначени за големи логистични бази и самолетни хангари. Тези камери алармират при пожар.
Tweet |
|