АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ДЕКВР: Протестите са оправдани
Ще изискаме от електроразпределителните дружества да подобрят обслужването на клиентите си и работата си с тях. Ще изискаме повече работа на дружествата с потребителите, заяви Андон Роков, временно изпълняващ функцията на председател на Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДЕКВР).
Според него протестите на хилядите хора в цялата страна срещу високите декемврийски сметки за електроенергия са оправдани. "Обективните причини довели до това са, че отчитаната електрическа енергия през декември е за период по-дълъг от нормалния, който е 28-30 дни. На места има отчитане от 36 до 40 дни", коментира Роков. "В резултат на липсата на диалог между ЕРП-тата и потребителите, които са техни клиенти се стигна до ескалиране на общественото недоволство", каза още той. Роков подчерта, че не е възможна национализация на частни дружества в страна, която е членка на Европейски съюз.
"Ценообразуващите елементи са включени във фактурата за ток, за да може да има по-голяма прозрачност, за да е наясно всеки един потребител какво плаща. Факт е обаче, че хората се затрудняват и не могат да установят какво точно се дължи по фактурата. За тях е важно периодът на отчитане да бъде конкретно определен, количеството на доставената електрическа енергия да бъде посочена конкретно, единичната цена на електроенергията също да бъде посочена. По тези три параметри всеки един потребител може да си направи сметка какво количество е изразходил и колко дължи за него. В тази връзка ние ще направим обществени обсъждания и ще започнем процедура по промяна на общите условия за дейността на ЕРП-тата, като ще поканим да участват в нея всички ЕРП-та, всички потребителски организации. Ще се проведе широка обществена дискусия и след това комисията ще направи своите предложения", коментира още Андон Роков.
По закон лиценз на ЕРП може да се отнеме при съществени нарушения, установени след проверка на държавния регулатор, подчерта Роков. "Ще се видят всички клаузи, които не са в интерес на потребители, те ще бъдат ревизирани. Ще бъде определен периода на отчитане и той да е в рамките на 30 дни. Ще сложим кратки срокове за писмени отговори от страна на дружествата на всяка една жалба на потребителите", подчерта той. /БГНЕС
Tweet |
|