АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Дефектните коли девалвират Toyota



Toyota остава водещата японска марка в света, но стойността й се е понижила с близо 20 процента заради мащабните изтегляния на редица модели, които подкопаха доверието на потребителите в качеството на автомобилите на компанията, предаде Асошиейтед прес. Според доклад на международната консултантска компания Interbrand, оповестен днес, стойността на марката Тойота се е понижила с 16 % до 25,66 млрд. д. спрямо доклада, публикуван преди година.
Interbrand оценява марки от цял свят на основа финансовата устойчивост, влияние върху решенията за придобиване и потенциал за печалби - метод, приеман за световен стандарт при класирането на марки.
На второ място в класацията е конкурентът на Тойота - автомоблостроителната компания Honda, следвана от производителите на електроника Canon и Sony, както и от производителя на видео игри Nintendo. Миналата година Honda и Nintendo имаха еднакви позиции, припомня АП.
Interbrand сравнява също така японските и китайските марки. Япония има шест марки, които консултантската компания класира сред най-добрите световни марки за 2010 г. (Тоyоtа, Honda, Canon, Sony, Nintendo и Panasonic), а Китай няма нито една. На китайските марки им предстои да станат световни, но имат силни позиции на китайския пазар, допълва Interbrand.
Tweet |
|