АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Дефектните части на "Кобе стийл"
Почти всички водещи автомобилостроители са използвали алуминиевите продукти на компанията "Кобе стийл", за която бе разкрито, че е фалшифицирала данните за тяхната здравина и други характеристики. Според агенция "Киодо" подобни алуминиеви детайли са били използвани и в строежа на ракетите носители H-2A, използващи се за изстрелването на спътници. Преди няколко часа дори с помощта на такава ракета бе успешно пуснат в орбита четвъртият апарат от групата "Митибики", чиято цел е да помогне на Япония да създаде собствена система за позициониране в космоса. Японското правителство вече е инструктирало автомобилните си концерни да извършат спешна проверка на безопасността на алуминиевите части, произведени от "Кобе стийл". За момента обаче няма открити проблеми. От "Мицубиши хеви индъстрийс" дори първи обявиха, че смятат продуктите на заподозряната във фалшификация компания за надеждни и безопасни за използване. Тяхната дума обаче не е последната. Ако в частите на "Кобе стийл" бъдат открити пропуски в сигурността, това може да доведе до мащабно изтегляне не само на автомобили, влакове и дори самолети.
БГНЕС припомня, че това ще бъде вторият грандиозен скандал свързан с дефектни автомобилни части. Само преди по-малко от години японската корпорация "Таката", която бе един от най-големите доставчици на автомобилно оборудване за безопасност в света, пледира виновна по обвиненията в измама, наложени й от САЩ. Тогава тя се съгласи да изплати на американските власти 1 млрд. долара обезщетение за 17-те смъртни случаи вследствие на неизправността на въздушните възглавници, които предизвикаха най-голямото изтегляне на автомобили в историята на Щатите. През 2013 година "Тойота" и "Нисан" изтеглиха близо 3 млн. автомобила от световния пазар заради дефекти във въздушните възглавници за сигурност, производство на "Таката корпорейшън", но тогава опасенията бяха, че патронът със сгъстен въздух във възглавниците може да ги разтвори в неподходящ момент или да бъдат блокирани автоматично коланите. Проблемът се оказа далеч по-сериозен. Установи се, че дефектът е свързан с химически пропелант, който помага на възглавниците рязко да се разширяват и от силното налягане да „изстрелват” срещу шофьора или пасажерите метални частици. Заради регистрираните смъртни случаи и ранени пасажери над 34 млн. коли трябваше да бъдат отзовани от американския пазар, а вече закупените - да бъдат върнати на производителя. Скандалът засегна почти всички гиганти в автомобилопроизводство - "Хонда", "Тойота", "Нисан", "Дженеръл моторс", "Бе Ем Ве", "Мазда", "Даймлер" и други. В резултат се наложи "Таката" да подаде молба за защита от банкрут през септември, бележейки най-големия финансов крах в Япония от Втората световна война насам.
Tweet |
|