EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

Диаджео:България е "уиски страна"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Диаджео:България е "уиски страна"

mail17:10 | 26.05.2011прегледи 1198 коментарикоментари 0


Марина Панчева
Има 20% ръст в продажбите на алкохол в България през 2010 година, отчита производителят и вносителят на алкохолни напитки Диаджео. Основният фактор за увеличаване е растящата популярност на ирландското уиски, съобщи Дан Радис, генерален мениджър на компанията за Източна Европа. Според него България е ключов пазар заради алкохолната си култура и по-различния начин на живот. Ръстът в продажбите на вносен алкохол от 10%, обаче не е свидетелство за това, че българинът увеличава общата консумация на алкохол, а че се променят вкусовите качества. Предпочитанията се отдават на различните видове уиски за сметка на не толкова популярната вносна водка заради по-високите цени, коментира Николай Младенов, представител за България, Сърбия и Черна гора. По-високата консумация на уиски обаче е за сметка на спада в цената на напитката с близо 5% в периода на криза.
Основният двигател на пазара е именно уискито, тъй като България е определена като „уиски страна”, за разлика от съседна Румъния. Не е такова положението при продажбите на бира, където Диаджео не може да пробие, заради доминацията на локални марки бира.
Нишата, към която се насочва компанията в момента, са алкохолни напитки за дами, поради предпочитанията им към по-слабия алкохол и интереса към по-новото. От другата седмица на пазара ще се продават коктейлите Мохито и Космополитан, като се очаква да бъдат стартирани още няколко подобни изненади. Основните усилия в момента са за създаване на лек алкохолен продукт на достъпна цена от категорията премикси, който да обхване дамската аудитория и по-младото поколение, коментира Младенов. Нарастващият интерес към вносния алкохол се дължи на това, че чрез него се предлагат  по-нестандартни, по-интересни и по-качествени продукти. Това обаче не измества националната ракия, която все още държи 50% от пазарния дял при алкохола.
Въпреки че българският пазар не е много голям, остава стратегически важен за компанията, тъй като България отчете най-голям ръст в Източна Европа в продажбите в сравнение с гръцкия, испанския и италианския, които са с много по-големи обеми, но в момента стагнират.
Независимо от оптимизма на Диаджео данните на националната статистика сочат, че консумацията на твърд алкохол в България е намаляла до 23.6 литра, спрямо 25.5 година по-рано.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg