EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Дигиталната реклама в цифри

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дигиталната реклама в цифри

mail19:50 | 14.07.2020прегледи 754 коментарикоментари 0


Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2019 г. достига 122,1 милиона лева, според проучване AdEx, провеждано от IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е ръст от 19,4% в сравнение с предходната година. Традиционно най-голям дял от пазара – 71%, запазва сегментът „дисплей реклама“, като през 2019 г. достига 87,1 милиона . Отчита се 3,2% ръст на инвестициите в български медии, като общият нетен обем в локални пъблишъри е 35 милиона лева.

Най-голям скок в инвестициите се наблюдава в категорията „нейтив реклама“, която макар да представлява едва 4% от общия обем на пазара, отчита ръст от 47,3% в сравнение с 2018 г., достигайки обем от 4,4 милиона лева. 24% от общите инвестиции в дигитална реклама през 2019 г. са направени в категория „търсене“, която запазва дела си, но отчита ръст от над 19% в сравнение с предходния период.

Видео форматите за поредна година привличат повече инвестиции и съставляват 38% (33,3 мил. лв.) от най-голямата категория на нашия пазар – „дисплей реклама“. 32,7 милиона лева са инвестирани в сошъл форматите в същата категория, като основната част - 32,1 милиона лева, са вложени в социалната мрежа Facebook. Значителен ръст бележат и програматик форматите, които съставят 69% от категория „дисплей реклама“. В това число е включена и рекламата в екосистеми на Google и Facebook, които макар и затворени, предоставят автоматизирани механизми. Над половината инвестиции – 52,2 млн. са в рекламната мрежа на Google, следвани от тези във Facebook, които са близо една трета от програматик пазара в България- 32,1 млн.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg