АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
До 2025 г. VW иска да е лидер при електромобилите
Германската марка Volkswagen иска да се издигне до 2025 година до "световен лидер на пазара" за електрически коли. Това заяви днес нейният директор Херберт Дис на пресконференция в централата на автомобилния концерн във Волфсбург, в северната част на Германия, цитиран от БТА.
През 2020 година Volkswagen груп ще започне офанзива в сектора на електрически автомобили, в който той изостава в сравнение с някои конкуренти. До 2025 година предвиждаме да продаваме по 1 милион електрически коли годишно и да станем световен лидер на пазара за електрически автомобили, заяви Дис при представяне на стратегията на Volkswagen до 2025 година и след това.
В САЩ, където марката изпитваше затруднения дори преди избухването на "дизелгейт" през септември 2015 година, Volkswagen планира да завоюва статута на автомобилопроизводител в нишата "значителен е рентабилен", се допълва в комюникето на компанията, цитирано от АФП.
Volkswagen планира да заложи най-вече на големите градски 4х4, които се търсят много от американските клиенти, и да започне местно производство на електрически коли през 2021 година.
Дис обяви други важни насоки като разширяване на присъствието на марката във всички райони на света в горния сегмент и да реформира вътрешната организация, за да бъде развита най-вече културата на дебата.
От финансова гледна точка Volkswagen цели значително подобрение на рентабилността си - до 6 на сто до 2025 година след 2 на сто през 2015 година. Компанията обяви в петък, 18 ноември, че ще закрие 30 000 работни места, за да намали разходите на фона на усилията да се възстанови от скандала с манипулираните данни за емисиите вредни газове от дизеловите си автомобили.
Представители на компанията обявиха, че 23 000 работни места ще бъдат закрити в Германия. Мярката ще спести около 3,7 милиарда евро годишно след 2020 година.
Компанията също така се съгласи да плати 15 милиарда долара според споразумение с американските власти и собствениците на около 500 000 автомобила, оборудвани със софтуер, който манипулира данните за отделените вредни газове. Около 11 милиона автомобила по света са били снабдени с това устройство.
Volkswagen обяви, че цели да намали разходите, които не са жизненоважни. Освен това се стреми да пренасочи инвестициите си към електромобили и услуги като споделянето на коли и споделеното пътуване.
Tweet |
|