EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

До 30 лв. за френска козметика

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

До 30 лв. за френска козметика

mail09:00 | 16.03.2012прегледи 1825 коментарикоментари 2


Ива Стойкова
Френската козметична компания Yves Rocher присъства в България от над 15 години, но от тази започва по-масирана кампания за налагането си на българския пазар. Достигане до клиентите в цялата страна и създаването на сайт на български са приоритети. Компанията има намерение да подпомага и местната икономика. Това означава, че от Франция ще идват само козметичните продукти, но всичко останало ще се прави у нас, като се започне от отпечатването на рекламните материали и брошури на Yves Rocher. Анри-Бернар Бедоен е мениджър на компанията за Източна Европа. Той отговори на няколко въпроса, специално за EconomyNews.bg, като не пропусна да сподели впечатленията си за региона. Според него кризата в България се усеща в по-малка степен, отколкото в Румъния, Гърция или Сърбия. „Тук има задръствания, да знаете колко празно е в Атина”, каза с усмивка Анри-Бернар в началото на нашия разговор:

Доволни ли сте от продажбите в България?

Анри-Бернар Бедоен: Магазинът ни в мол Сердика Център София първоначално тръгна слабо, но вече има трафик и там. Планирали сме обновяването на магазина на бул. „Витоша”, но не можем да го направим преди края на строителните дейности по метрото. В този магазин продажбите в момента също са паднали. Сега повече се интересуваме от това как да направим продуктите си географски достъпни за всички български жени, а не единствено за тези в София. Затова искаме да присъстваме във всички парфюмерии в обсега на „Национални дистрибутори”. Другият начин е интернет.

Ще могат ли българките да купуват продуктите на Yves Rocher през българския сайт на компанията, който предстои да бъде създаден?

Анри-Бернар Бедоен: Да, абсолютно, това е неговата цел. Надяваме се, проектът да се осъществи възможно най-скоро.

Споменахте по време на официалното представяне на Yves Rocher, че цените са адаптирани за българския пазар. За всички продукти ли се отнася това?

Анри-Бернар Бедоен: Продуктите, които аз наричам оборотни, като например душ-геловете, са с цени по-ниски от тези във Франция. Що се отнася до цените на парфюмите и кремовете, те са на френските ценови нива, въпреки транспортните разходи. Минус за българските клиенти е, че не могат да се възползват от интернет промоциите във Франция, които са ограничени във времето. Точно заради това искаме да създадем и български сайт, чрез който да правим интересни за определени клиенти промоции. Искам да подчертая, че продуктите са едни и същи и всички те идват от Франция.

Каква средна сума са готови да оставят българските клиенти на Yves Rocher?

Анри-Бернар Бедоен: Ако трябва да бъда честен, всички европейски страни са засегнати от икономическата криза, покупателната способност е намалена, а това се усеща и от нас. Желанието на жените да се грижат за себе си обаче си остава същото. Наша грижа е да се адаптираме и да бъдем достъпни. Отговарям и за други страни като Полша и Румъния, имам база за сравнение и смея да твърдя, че бюджетите в тези страни са почти същите като в България. А средната сума на една покупка на български клиент е от порядъка на 25-30 лв. Толкова е в Полша и Румъния, които вече споменах, също в Унгария, Чехия. Но за нас е най-важно клиентите ни да останат верни на марката.

Какви продукти се предпочитат в България?

Анри-Бернар Бедоен: Новите клиенти на Yves Rocher започват с хигиенните продукти. Парфюмите ни също се продават много добре. На интерес се радват и лифтинг продуктите ни и специалният подмладяващ серум, който тази година чества своите 10 години от създаването си. Не са толкова добри продажбите на гримове, както е в другите страни. Ще анализираме защо това е така. Възможно е цената да играе определяща роля. Препоръчах намаляването й за фон дьо тен, моливите за очи и т.н. За съжаление, по-ниската покупателна способност засяга и жените.

Кой е основният ви конкурент в България?

Анри-Бернар Бедоен: Това е L'Oréal. Тук Garnier (бранд на L'Oréal- бел.р.) е много добре приемана и рекламирана. Това е, ако мога така да кажа, low cost от гамата продукти. В България се предлага и L'Occitane, но те не са ни точно конкуренти, защото цените им са до два и половина по-високи от нашите.

В България Yves Rocher няма филиал, но има партньор. Какво означава това?

Анри-Бернар Бедоен: Наш партньор за България е „Национални дистрибутори” ЕООД, чийто генерален мениджър е Рой Кембъл. Работата с партньорите ни е изключително тясна. С тях обсъждаме абсолютно всичко- от отварянето на магазин до създаването на местен интернет сайт. С тях обсъждаме и всички варианти за промотирането на марката.
 


 
Коментари
 
Ели - 21-03-2012 г. 15:37:14

Чудесна новина е, че ще има и сйат на Български! А колкото до ниските продажби на декоративна козметика - за мен това се дължи на факта, че не навсякъде се предлага, а и стелажите са в много лошо състояние понякога...

Ивана - 21-03-2012 г. 17:18:22

Много добра новина за сайта. Ще го чакаме с нетърпение. И много странно, че повечето дами си мислят, че Ив Роше е скъпа козметика. Напълно достъпна е за качеството, което предлагат. Аз съм си купувала кремове за лице до 15-16лв.

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg