АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
До 30% по-висок данък за автомобили
Без дебат в пленарна зала парламентът гласува на първо четене промените в Закона за корпоративното подоходно облагане, които изменят начина за определяне на данъка на леките автомобили и на тежкотоварните с маса до 3,5 тона. Приетите текстове предвиждат новата формула за изчисляване да включва два компонента – имуществен и екологичен. Имущественият отчита мощността и годината на производство, а екологичният – екологичната категория на автомобила. По този начин размерът на данъка ще зависи от замърсяването, което превозното средство причинява на околната среда.
Новите данъчни правила ще засегнат голяма част от собствениците на автомобили в България. Регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона, като 65% от тях са над 15 години.
Председателят на парламентарната комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова обясни, че ръстът на данъка за тези автомобили ще бъде не повече от 20-30%. По думите ѝ това няма да е голяма сума, която да утежни хората. „От друга страна, мисля, че като общество е крайно време да решим дали искаме да продължаваме да се тровим с този въздух, който дишаме ние и нашите деца, и дали ще продължим да се превръщаме във втора употреба пазар за старите коли в Европа“, заяви още Стоянова. Според нея в обществото има консенсус за това, че трябва да има комплексни мерки за подобряване на въздуха в големите и малките градове.
Според БСП увеличението ще подложи най-уязвимите слоеве в държавата на още едно изпитание. Народният представител от ПГ на "БСП за България" Иван Иванов посочи, че не е имало дискусия по промените и обвини управляващите, че са накарали хората да обеднеят още повече.
След като бъдат приети окончателно и на второ четене в парламента, новите правила трябва да влязат в сила от 1 януари 2019 г.
Tweet |
|