АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
До две години по- добра връзка КЗП - потребителите
Предстои да бъде улеснен достъпът на потребителите до Комисията за защита на потребителите относно техните потребности и да се оптимизира работата на институцията, информираха от комисията, цитирани от Агенция „Фокус”.
Този процес на оптимизиране ще продължи две години до приключване на европейския проект „Модерни и интегрирани административни услуги в КЗП” по оперативна програма „Административен капацитет”. „Достъпът на гражданите до Комисията за защита на потребителите относно техните потребности ще стане по-лесен. Ще се повиши осведомеността на обществеността за характера на работата на КЗП и нарасналите възможности на хората да се възползват от нея.” – това заяви председателят на КЗП Дамян Лазаров на пресконференция за представяне на стартиралия проект.
В рамките на проекта се предвижда да бъдат разпространени 1000 информационни брошури, които ще доведат до по-добро познаване на предмета на дейност на институцията от страна на обществото. КЗП е относително популярна като име сред хората, но все още те не са достатъчно запознати с конкретните компетенции на контролния орган. Материалите ще окажат положително влияние в това отношение. Популяризирани ще бъдат и резултатите от действията по този проект чрез средствата за масово информиране и рекламни материали с цел по-висока осведоменост на обществеността за услугите на КЗП и възможностите гражданите да се възползват от тях.
Предвидено е подобряване на качеството на работа с потребители. В резултат от предвидените дейности по проекта ще се постигне по-добра работа с гражданите в ролята им на потребители на стоки и услуги.
Сред очакваните резултати още са осигуряването на приемственост и високи стандарти на обслужване на потребителите, което ще повиши удовлетвореността на обществото като цяло по отношение качеството на работа на КЗП. Предстои да бъде въведено нещо напълно ново за България, а именно система за контрол на времето на изпълнение на административните процеси. Подобна система ще доведе до оптимизиране бързината на обслужване на потребителите.
Потребителите ще достигат по-лесно до информацията, която касае пряко техните интереси като потребители на различни продукти и до услугите. Това ще стане чрез повече информационни материали и модернизиран сайт на институцията. В проекта е заложено и реновирането на интернет страницата на КЗП във връзка с подобряване електронното обслужване на гражданите и бизнеса. Електронното обслужване е задължително за всяка съвременна институция и в този смисъл – въвеждането му е належащо. То ще спести време и средства в динамичния живот на потребителите, които имат желание да ползват КЗП, но не биха имали необходимото време да посетят институцията на място.
Tweet |
|