АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
До училище по екологични начини
Възможно ли е един човек да спести 353 лева за гориво за 4 месеца? Отговорът е - да, защото това вече беше постигнато. В рамките на европейска инициатива „Училищно предизвикателство” деца от няколко столично училища успяха да спестят 249 тона въглероден диоксид на природата.
За 4 месеца участниците от столични училища намалиха въглеродните емисии с 21% или икономисаха гориво за 299 830 лева. Как стана това?
848 участници от 7 столични училища , заедно с ученици от още 14 европейски града, изпълниха изискванията между две измервания на въглеродния диоксид в атмосферата - при обичайното придвижване до училище (когато родителите ги карат с кола) и при движение по екологичен начин - трамвай, тролей, метро, велосипеди и ходене пеша. В продължение на 4 месеца от март учениците са използвали тези алтернативно начин, за да стигнат до училище като не само са покрили изискването да се намалят емисиите с 15%, а са постигнали 21%.
Инициативата е подкрепена от Столична община и екологично сдружение „За земята” и е част от Европейската седмица на мобилността 16-22 септември под мотото „Алтернативно придвижване”.
Учениците бяха категорични, че са постигнали добрите резултати без затруднение и въпреки ,че инициативата е приключила ще продължат да ходят до училище по екологичния начин. Надяват се следващата година, когато проектът ще се организира отново, да се включат още столични училища, както и такива от цялата страна. Учениците се надяват още да бъдат изградени повече велоалеи и паркинги за велосипеди, която ще ги улесни още.
Тодор Тодоров от сдружението „За Земята” обясни, че децата са били много активни и мотивирани, защото разбират какво екологично предизвикателство стои пред планетата ни. „София е кандидат за културна столица на Европа и подобни инициативи я доближават до превръщането й в такава”, допълни Тодоров.
От 108 СОУ са обединили усилията , за да се намали въглеродната следа в София и са постигнали 28% спад в количеството на отчетения въглероден диоксид между двете измервания.
Инициативата „Училищно предизвикателство” поставя началото на ново мислене по отношение на намаляване замърсяването на атмосферата с парникови газове, категорично са участниците.
Tweet |
|