АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Добри практики срещу коронавируса
Европейската комисия представи списък с „най-добри практики“ за подпомагане на потребителите по време на пандемията. Представеният през миналата седмица документ е одобрен от всички участници в нарочна кръгла маса и включва: най-добри практики за банковото и небанковото кредитиране на потребителите и на фирмите; най-добри практики за застрахователите, чиято цел е намаляване на въздействието върху потребителите на пандемията.
Сред най-добрите
Представените „най-добри практики“ включват въпроси като:
мораториуми върху плащания по потребителски и фирмени заеми и застрахователни полици, като чрез отлагане на плащанията може да се помогне на тези, които изпитват финансови затруднения;
възможност за по-сигурно разплащане в брой за тези, които имат нужда от това;
бързо отпускане на заеми за смекчаване на въздействието на коронавируса с разумни такси и лихвени проценти по тях;
възможно най-бързо обработване и изплащане на законни застрахователни претенции.
От ЕК обобщиха, че целта на тези добри практики е да се гарантира, че в условията на икономическия шок, предизвикан от пандемията, се запазва достъпът до ликвидни средства и потребителите и особено по-малките предприятия могат да получат необходимата им финансова подкрепа. Приканват се всички заинтересовани страни да използват пълноценно този важен инструмент. През септември ще се направи преглед на положението и ще продължи обсъждането на най-подходящите начини за постоянно осигуряване на кредити като част от възстановяването. Всички представители на финансовия сектор се призовават да следват тези най-добри практики.
Tweet |
|