EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Добрите бизнес новини: 20 години Аргент + София Тех парк

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Добрите бизнес новини: 20 години Аргент + София Тех парк

mail06:45 | 14.12.2015прегледи 6321 коментарикоментари 0


EconomyNews.bg

Независимата медия агенция „Аргент” на 6-ти декември отбеляза 20 години от създаването си и стъпването на рекламния пазар в страната. По думите на нейния създател и собственик Владимир Денев тя е най-голямата независима медия агенция в България за последните 5-10 години. Заради работата си агенцията бе поканена и стана член на  “Кълъмбъс медия интернешънъл” - най-голямата световна мрежа на независими медийни агенции. По този повод Аргент проведе научна конференция – „ARGENT – Local Beyond Borders”, която събра експерти по медийна комуникация  от страната, както и лектори от чужбина, между които Мартин Ратъл от Великобритания, президент на “Кълъмбъс медия интернешънъл”,  Андрю Маклейн от САЩ, изпълнителен директор на медийната агенция “Мъркюри медия” с годишен оборот от над 800 млн. долара, Мат Хокинс, търговски директор за Европа на японската издателска група “Никей бизнес пъбликейшънс”.

Какво се случва в света на рекламата и медийните комуникации тук и сега? Какви са тенденциите? Ето какво каза Владимир Денев по време конференцията и пред медиите:

-Има една тенденция, която тревожи голяма част от рекламистите по света - повечето мултинационални клиенти са загубили тотално доверие в обслужващите ги глобални медийни агенции. Т.е. големите рекламодатели не са наясно какво става с парите им, дадени за медийно обслужване. “Стигнало се е дотам, че една от американските асоциации на медия агенциите се е обърнала към ЦРУ и ФБР да разследват глобални нарушения, тъй като има подозрения на международни клиенти по отношение на обслужващите ги медия холдинги за непрозрачния начин на работа. Не го наричам кражби, докато не се докаже, но има съмнения за страхотни злоупотреби с милиони долари.

-Загубата на доверие е една от сериозните причини, довели и до друга тенденция в този бизнес - световните рекламодатели започват да търсят локални решения за всеки отделен пазар. Т.е. вече не се осланят на рекламна или медийна тактика, измислена в централата на някоя от големите рекламни агенции и валидна за всяка държава. Напротив, предпочитат да наемат местна структура, която познава най-добре тамошните привички и нрави.  Подобна световна тенденция е добре дошла за  “Аргент”. Затова се надявам, че сега е моментът, в който подобни агенции като нашата да докажат своята експертиза, дългогодишния опит и познанието си за пазара.

- Все повече нараства познанието на клиентите и за нашия пазар, и за медийното им поведение. В маркетинговите им отдели вече работят доста подготвени и образовани хора, които искат да постигнат от единица похарчен бюджет възможно най-добри показатели. Вече сме в друго време и друг период. Ако клиентът дойде със свое готово решение, което не се базира на научни данни, които не са извлечени с научни способи от пазара, това може да поведе кампанията в грешна посока и парите да бъдат похарчени неефективно. Най-неправилният подход е клиентът да изхожда от собствената си гледна точка. Не е важно клиентът от какъв тип медии се интересува, а от какво се интересува неговият потребител.

 - В момента в България най-силната платформа за реклама са телевизиите, като рекламодателите подценяват силата на интернет, но именно там са младите, които разчитат на мобилните си устройства, за да се информират за всичко.

„СЕ Борднетце-България” ЕООД стана „Работодател на годината 2015” в категорията за най-много наети служители за устойчива заетост. Наградата на Министерство на труда и социалната политика и Агенцията по заетостта отиде при японско-немската компания заради наемането на 1 125 човека за производствените локации в Мездра и Карнобат. От тях 355 души са ангажирани за новооткрити позиции при разширяване на производството. Компанията стартира в завода си в Мездра проект за нов модел SUV на VW Group. Компанията ще осигурява ще  произвежда и изнася електрически системи за автомобили от тип KSK - конфигурация от модулни компоненти и функции, определени от  индивидуалната поръчка и изисквания на всеки клиент.

На 11 декември се проведе демонстрационна тестова сесия на Българската независима енергийна борса. С това дружеството – борсов оператор на пазара на електроенергия – "Българска независима енергийна борса" ЕАД стартира работата си в тестов режим. Предвижда се от началото на следващата година електроенергийната борса да заработи в реални условия. Участниците в тестовата сесия бяха запознати и с принципите на търговия и правилата на борсовия пазар. Първата тестова сделка бе с количества от АЕЦ „Козлодуй“ и ТЕЦ „Марица Изток 2“. Според председателя на КЕВР Иван Иванов, за да заработи нормално независимата енергийна борса у нас трябва да се „закърпи” Закона за енергетиката.

На 11-декември официално бе открит технологичният София Тех Парк, 100 % собственост на българската държава. Създаване на нови суперкомпютърни приложения,  производство на хранителни добавки с растителни екстракти и иновативен кулинарен център са само част от проектите, които ще се развиват в новия научно-технологичен парк T+IN. Това стана ясно по време на пресконференция по повод старта на дейността на уникалния по рода си за Балканите иновативен хъб. Стратегическите посоки за развитието на технологичния парк бяха представени от неговия изпълнителен директор Елица Панайотова.  Плановете си за следващите месеци разкриха и представителите на голяма част от компаниите, които започват работа на територията на научно-технологичния парк.

Сред най-любопитните проекти е планът за стартирането на т.нар. лаборатория – инициатива, между Hewlett-Packard – България и Националния център за суперкомпютърни приложения и Института по Информационно-комуникационни технологии при БАН.

Друг проект, който ще се разработва в една от лабораториите е този между българската компания "Провиотик", произвеждаща хранителни добавки от растителни екстракти с изключителен пробив на световните пазари, и Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

Представители на трите най-мащабни акселераторски фондове, опериращи в България, Eleven, Launchub и NEVEQ споделиха задоволството си от факта, че предстои много скоро ще заработи и уникалният за Балканския полуостров Инкубатор. Той  цели да се превърне в мястото, което да обедини желаещите да стартират бизнес с необходимите експерти, които да им помогнат за превръщането на идеята в  успешна услуга или продукт.

 „Три групи лаборатории ще намерят място в рамките на лабораторния комплекс – 3D прототипиране, 3D виртуална реалност; IT-базирана инфраструктура, киберсигурност, високоизчислителна техника и био и фарма лаборатории. „Фокусните области на трите лаборатории на технологичния парк съответстват напълно на стратегията за интелигентна специализация на България“, каза Елица Панайотова. „С това още веднъж доказваме, че Научно-технологичният парк има дългосрочна визия за своето развитие и търси формулата за успешното обезпечаване на проекта в най-скоро време“, допълни тя.

Сред най-иновативните проекти е и създаването на територията на T+IN  на  т.нар. кулинарен център, съвместно с водещата българска компания Red Devil Catering. Aлександър Ковачев, съсобственик в компанията, разкри, че чрез основната си дейност този център ще се стреми да подобри взаимодействието между човек, храна и здраве и в същото време да приложи по-иновативен метод в стопанската инициатива в този сектор. „Ще поставим началото  на един център за развойна дейност, в който да се случват и обучения, обхващащи целия спектър от професионални готвачи и хора, занимаващи се дълго време в тази област, до ентусиасти, студенти, ученици, любители, дори деца. Надяваме се да имаме възможност да го оборудваме и заедно с всички останали звена да създадем този център именно тук. За целта вече сме в контакт със Селскостопанската академия и Геномния център“, допълни той.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2076