EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Доверието в медиите на дъното

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Доверието в медиите на дъното

mail07:05 | 25.01.2018прегледи 12109 коментарикоментари 0


Глобалната компания за комуникационен маркетинг Edelman разпространи резултатите от годишното си проучване Edelman Trust Barometer 2018. За първи път в историята на проучването медиите са институцията, ползваща се с най-ниско доверие в световен мащаб - в 22 от 28-те изследвани страни преобладава недоверието в медиите.

Недоверието в четвъртата власт се дължи основно на значително намаляване на вярата в платформите, особено в търсачките и социалните медии. 63% от респондентите казват, че не знаят как да разпознаят добрата журналистика от слуховете и лъжите или дали дадена новина идва от надеждна медийна организация. Липсата на доверие в медиите води и до неспособност да се разпознае истината (59%), да се вярва на правителствени лидери (56%) или на бизнеса (42%).

Тази година се повишава доверието в експертите и намалява това в „човека като мен“. Техническите (63%) и академичните (61%) специалисти се определят като най-надеждните говорители. „Човекът като мен" отбелязва спад в доверието от 6 пункта до 54%.

Edelman Trust Barometer 2018 показва, че в САЩ доверието е претърпяло най-големия си спад с 9 пункта до 43 сред широката публика в историята на проучването. Доверието сред информираната публика в САЩ също се влошава, като се понижава с 23 пункта до 45, което поставя държавата на последно място от 28-те изследвани страни.

Сривът на доверието в САЩ се дължи в голяма степен на липса на вяра в правителството, която се понижава с 14 пункта до 33% сред широката публика и с 30 пункта до 33% сред информираната публика. Останалите институции на бизнеса, медиите и неправителствените организации също отбелязват спад от 10 до 20 пункта. Тези понижения премахват миналогодишната разлика от 21 пункта между масовата и информираната публика в САЩ.

"Съединените щати преминават през безпрецедентна криза на доверието. Това е първият път, когато сериозният спад на доверието не е свързан с наболял икономически проблем или катастрофа от мащаба на ядреното бедствие във Фукушима. Всъщност, голямата ирония е, че това се случва в момент на просперитет, когато фондовият пазар и заетостта в САЩ достигат рекордно високи показатели. Основната причина за този спад на доверието е отсъствието на обективни факти и рационален дебат“, заяви Ричард Еделман, президент и главен изпълнителен директор на Edelman.

На обратния полюс Китай се намира на върха на Индекса на доверието както за широката публика (74), така и за информираната общественост (83). Институциите в Китай отбелязват значително увеличение на доверието, най-вече правителството, при което има увеличение от 8 пункта до 84 процента сред масовата публика и с 3 пункта до 89 процента при информираната публика. След Китай по Индекса на доверието се нареждат Индия, Индонезия, Обединените арабски емирства и Сингапур.

"В свят, в който фактите са подложени на обсада, доказаните говорители стават по-важни от всякога. Доверието на хората в платформите и източниците на информация се срива, като оставя след себе си вакуум, а това създава възможност той да бъде запълнен от добросъвестните експерти,“ смята Стивън Кехоу, председател на направление „Репутация“ в Edelman.

Хората очакват бизнесът да бъде двигател на промяната. Работодателят е новият източник на сигурност в глобалното управление. Седемдесет и два процента от анкетираните казват, че имат доверие в компанията, в която работят. Шестдесет и четири процента посочват, че бизнесът може едновременно да предприеме действия за увеличаване на печалбите и за подобряване на икономическите и социалните условия в общността, в която работи.

През изминалата година доверието в главния изпълнителен директор нараства рязко със седем пункта до 44%, след като високопоставени бизнес лидери изразиха своите позиции по актуални теми. Почти две трети от анкетираните заявяват, че искат главните изпълнителни директори да поемат водеща роля в смяната на политиките, вместо да чакат правителството, което се нарежда значително под бизнеса по отношение на доверието в 20 от включените в проучването държави. Тази промяна идва с нови очаквания – изграждането на доверие (69%) вече е задача №1 за главните изпълнителни директори, изпреварваща производството на висококачествени продукти и услуги (68%).

„Мълчанието възпрепятства истината. Доверието ще бъде възвърнато, едва когато истината излезе на сцената. Институциите трябва да отговорят на призива на обществото да предоставят фактическа точна и навременна информация, както и да се включат в обществения дебат. Медиите не могат да го направят сами поради политически и финансови ограничения. Всяка институция трябва да допринася за образоването на населението,“ казва още Ричард Еделман.

Други основни изводи от Edelman Trust Barometer 2018:

Технологиите (75%) остават секторът с най-високо доверие, следван от образованието (70%), професионалните услуги (68%) и транспортът (67%). Финансовите услуги (54%) отново са секторът с най-ниско доверие, заедно с бързооборотните стоки (60%) и автомобилната индустрия (62%).

Компаниите с централи в Канада (68%), Швейцария (66%), Швеция (65%) и Австралия (63%) се ползват с най-голямо доверие. С най-ниско доверие се ползват компании от Мексико (32%), Индия (32%), Бразилия (34%) и Китай (36%). Доверието в марката САЩ (50%) е спаднало с пет пункта, което е най-големият спад сред държавите, участващи в проучването.

Близо седем от всеки 10 анкетирани се притесняват, че фалшивите новини и неверните данни могат да бъдат използвани като оръжие.

Почти половината от анкетираните посочват, че взаимодействат с новинарски медии по-малко от веднъж седмично, а 25% заявяват, че не четат никакви медии, защото са твърде натоварващи. По-голямата част от респондентите смятат, че медийните организации са прекалено съсредоточени върху привличането на голяма аудитория (66%), горещи новини (65%) и политика (59%).


Тагове: доверие, медии
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg