АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Доверието на потребителите се повишава
През октомври 2010 г. общият показател на доверие на потребителите се повишава с 3 процента спрямо равнището от юли, което се дължи както на повишаване на доверието сред населението в градовете (с 1.9 на сто), така и сред населението в селата (с 5.6 на сто). Това съобщи Националният статистически институт.
Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната се подобрява (повишение на балансовия показател със 7.2 на сто) в резултат на изместване на мненията на потребителите в градовете и в селата към неутралните и умерено положителните оценки (увеличение на балансовите показатели съответно с 9.1 и 3.2 процента).
По-положителни са и очакванията на населението в селата за следващите 12 месеца, докато хората в градовете почти запазват мнението си отпреди три месеца.
Според оценките на потребителите във финансовото състояние на техните домакинства през последните 12 месеца има известна положителна промяна. Очакванията на потребителите в селата са тя да продължи и през следващите 12 месеца. Потребителите в градовете са малко по-песимистично настроени в сравнение с три месеца по-рано. Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване. Очакванията на потребителите са икономическите условия за спестяване поне малко да се подобрят през следващите 12 месеца.
Потребителите смятат, че и през последните 12 месеца потребителските цени са продължили да се повишават със значително темпо (повишение на балансовия показател с 13.2 на сто). Инфлационните очаквания се запазват и за следващите 12 месеца (увеличение на балансовия показател със 7.3 на сто).
По отношение на безработицата преобладават предвижданията, че ще има съкращаване на персонал и през следващите 12 месеца, но с по-умерено темпо.
Последната анкета отчита отново неблагоприятна, но в малко по-ниска степен, обща оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.
Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за покупка на кола и за покупка или построяване на жилище (вила), както и за подобрения в дома през следващите 12 месеца.
Tweet |
|