АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Договорените до момента евросредства са 35%
„Стартираме национална информационна кампания, която цели да върне доверието на българските граждани в работата на институциите и да ги стимулира отново да обърнат поглед към еврофондовете за реализиране на идеите си”. Това заяви днес министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев при старта на кампанията в завода на Хюндай - един от бенефициентите по Оперативна програма „Конкурентоспособност”, реализирал успешен проект по програмата и възнамеряващ да кандидатства отново за финансиране от еврофондовете за модернизиране на производството си, съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет.
„Правителството направи необходимите нормативни промени, за да станат процедурите по усвояването на европейските фондове много по-ясни, кратки и прогнозируеми. Сега правилата са по-човечни, а всеки етап от изпълнението на проектите е абсолютно прозрачен”, заяви министър Томислав Дончев и подчерта, че облекчаването на процедурите не е за сметка на контрола. „Изградената от нас система за управление и контрол на еврофондовете гарантира законосъобразното и ефективното им използване. Сега трябва да преодолеем лошия имидж натрупан през годините. Стартиращата днес кампания цели връщане на доверието в българските държавни институции. Искаме да покажем, че работим ефективно и напълно прозрачно”, каза още министърът. „Постигнатите до този момент резултати са също аргумент, който смятам, че връща доверието към процеса на българските граждани и европейските ни партньори. Договорените до този момент средства са 35%, а разплатените – 8%. Реално получените средства от Европейската комисия към момента са 953 162 566 евро, а изплатените средства са 628 753 890 евро”, отбеляза Томислав Дончев.
Информационната кампания за популяризиране на Оперативните програми в България и осигуряване на прозрачност при управлението на фондовете на Европейския съюз се финансира по проект, изпълняван по Оперативна програма „Техническа помощ” от Централния информационен офис в администрацията на Министерския съвет. Кампанията предвижда публикацията и излъчването на информационни материали в 49 национални и регионални медии, които ще популяризират както успешно реализирани проекти по оперативните програми, така и възможностите за кандидатстване в момента. По време на кампанията ще се проведат информационни срещи в градовете Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково, на които ще бъде предоставена информация по възникнали въпроси и предстоящи процедури по Оперативните програми. В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.
Tweet |
|