АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Доставят метровлакове за третия лъч
Започнаха доставките на новите метровлакове. Първият от тях вече е в София и до началото на август очакваме още два. Влаковете за третия лъч са с всички удобства за пътниците и са производство на „Сименс“. Това каза в сряда кметът на София Йорднака Фандъкова при посещение в новото метродепо на ул.“Житница“, където е доставен първият от 20 метровлака.
Влаковете са съобразени с натоварването и броя на пътниците, затова първите влакове ще са 60 метрови, а последните - 80 метрови, за времето, в което ще пуснем участъка до „Слатина“, който вече се проектира. Станциите от третата линия ще бъдат с преградни стени на пероните за допълнителна безопасност на пътниците. Нивото на автоматично управление на влаковете включва автоматично потегляне, автоматично спиране с точност до 20 см, автоматично следене на скоростта и профила на пътя.
Изпълнителния директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев обясни, че съгласно обществената поръчка цената на посочения влак е 5,1 млн. евро, но в нея влизат 6 системи за управление на автоматика. По негови думи новите влакове не могат да се движат по линия 1 и 2, защото са с различно техническо устройство. Инж. Братоев заяви, че срокът на първия етап от третата линия на метрото е есента на следващата година, когато се очакват и първите пътници. Вторият етап трябва да е готов до в началото на 2020г.
В момента се изграждат два от четирите етапа на Линия 3 на метрото в София, включващи трасето: „Бул. „Владимир Вазов” – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” – Орлов мост – НДК – ж.к. „Красно село” – ж.к. „Овча купел”, с дължина 12 км и 12 метростанции.
Кметът провери и изпълнението на метростанцията на бул.“България“ и бул.“Гешов“.
Тунелопробивната машина на третия лъч се намира на метростанцията на НДК и снощи потегли към станцията на бул. „Патриарх Евтимий“. Машината „Витоша“ изпълнява средно на ден между 15 и 20 метра тунел. 3 км от тунелите са вече готови, а физическото изпълнение е на 67%. Първите 8 км от третата линия ще бъдат пуснати през есента догодина. Следващите 4 км - до Околовръстния път при Горна баня, ще пуснем през пролетта на 2020 г. Осигурихме тяхното строителство като го гарантирахме със средствата от бюджета на София, каза кметът на София Йорданка Фандъкова. С първите 12 км от третата линия ще намалим вредните емисии във въздуха с 11 хил. т. годишно. Заедно с метрото до есента на 2019 г. ще обновим изцяло ул. „Житница“ и бул. „Президент Линкълн“.
Строителството на новото метродепо "Земляне" започва през януари 2017 г. Изграждането му трябва за бъде завършено в края на настоящата година. До месец юли изпълнението му възлиза на около 75%. Проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на ЕК и благодаря за съвместната работа на Управляващия орган и Министерство на транспорта.
Фотограф: Мария Саботинова
Tweet |
|