EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Драгиране в морско пристанище? Какво се изпълни? + видео

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Драгиране в морско пристанище? Какво се изпълни? + видео

mail06:55 | 22.10.2024прегледи 1130 коментарикоментари 0


Първият успешно изпълнен проект по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. вече е факт. Той е свързан с удълбочаване на маневрена зона до пристанищен терминал Бургас-Запад. В днешното видео ще може да видите какво означава "драгиране в морско пристанище" и как се изпълнява то. А какво го налага? Достигането на нови, по-големи дълбочини в пристанищната зона ще осигури възможност за безопасно влизане и акостиране на по-големи кораби и е необходима предпоставка за бъдещото развитие на морските терминали.

След драгирането ще могат да се обработват кораби с дължина до 260 м, ширина до 32 м, газене до 14,5 м и DWT 80 000 тона и използването на съществуващите съоръжения за обработка на товари, така че около 100 000 20-футови еквивалентни единици (TEU) да могат да бъдат обработвани допълнително. Изпълнението на проекта е важно за цялостно и дългосрочно решение на настоящите проблеми за подхождане и маневриране на кораби и бъдещите нужди от нови маневрени зони, в съответствие с инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите на акваторията на пристанище Бургас.

Понастоящем на терминалите в акваторията на пристанище Бургас няма кейове за контейнеровози с дълбочина 15,50 м, тъй като са въведени ограничителни параметри за газене и дължина на корабите, които не отговарят на параметрите на най-големия разчетен кораб, за който е проектирана съответната кейова стена.

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. е продължение на вече приключилите европейски програми ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. и ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Тя има за цел да продължи направените до момента инвестиции за развитие на основните видове транспорт в страната – железопътен, пътен, воден, интермодален, както и на съвременни информационни системи за управление на трафика. Обкият й бюджет й е 1.9 млрд. евро (1.6 млрд. евро - от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на Европейския съюз и 288 млн. евро - българско съфинансиране). Бенефициенти по Програмата са предимно държавните компании, които изграждат и поддържат големите инфраструктурни проекти в страната, но ползите от нея са за всички граждани и гости на Република България.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg