EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Древно селище бави АМ "Струма"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Древно селище бави АМ "Струма"

mail06:30 | 30.04.2018прегледи 1839 коментарикоментари 0


Сформирана е експертна група, която предстои да вземе решение по казуса с разкритото древно селище при разкопките по трасето на автомагистрала „Струма“ край благоевградското село Покровник. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при посещението си в Благоевград.

В никакъв случай не искаме да сблъскаме двата интереса – бързото и скоростно строителство на магистралата с консервирането, експонирането и социализирането на ценните находки от античния римски град, категоричен бе регионалният министър. Той добави, че затова е осигурен финансов ресурс в размер на малко над 8 млн. за археологически проучвания по протежението на участъците Благоевград – Крупник и Кресна – Сандански на АМ „Струма“.

Проучванията вървят изключително добре и са в график. Над 150 човека работят на терен, като 31 от тях са членовете на археологическия екип, информира министърът. Той съобщи, че поддържа постоянна връзка с министъра на културата Боил Банов, тъй като експертите ще преценят какво следва да бъде направено. „Аз като обикновен човек и неексперт по темата е нормално да се вслушвам в гласа на експертите“, категоричен бе Николай Нанков. Той подчерта, че ще се съобрази с мнението на академичната общност. Ще се доверя изцяло на мнението, както на директора на Националния археологически институт с музей към Българската академия на науките – доц. д-р Людмил Вагалински, така и на това на останалите експерти, подчерта министърът.

Регионалният министър коментира, че при проучването в района на с. Покровник са открити две римски гробници. Първата от тях е ограбена още през средновековието, а експонатите от втората се намират в Регионалния исторически музей в Благоевград за консервация. Според изискванията, още през миналата седмица е сформирана експертна група в Министерството на културата, която ще продължи работата си и през следващата седмица.

Хубаво е, че при строенето на магистрали се откриват такива ценни находки, каза още регионалният министър. Едва ли щяхме да попаднем на нещо подобно ако я нямаше магистрала „Струма“, заяви той и подчерта, по тази причина при строителството на магистрали се залагат такива големи бюджети, за да може историята и културата да бъде експонирана.  

Министър Нанков съобщи, че ще посети мястото на археологическите разкопки и че ще направи второ посещение, заедно с министър Боил Банов, след като експертната група вземе решение за обекта. След като експертите се произнесат по темата, Министерството на регионалното развитие и благоустройството е готово да осигури финансов ресурс, независимо дали решението ще бъде за консервация, социализация или изместване на трасето на магистралата, въпреки че подобен вариант би отложил срока за изпълнение на трасето с две години, коментира още регионалният министър. Той бе категоричен, че проблемът с трафика през Кресненското дефиле и с останалите натоварени участъци в областта ще съществува докато магистрала „Струма“ не бъде завършена.

В Благоевград министърът коментира още, че от 1 януари следващата година ще влязат в сила електронните винетки за леки автомобили, а тол таксата за автомобили над 3,5 т – от месец май 2018 г. В момента Световната банка прави анализ за тарифирането, модела за бъдещото ценообразуване и избора на пътища, информира той. Инфраструктурата на тол системата ще бъде изградена върху около 80% от републиканската пътна мрежа или малко над 16 хил. км, каза още министърът. Той съобщи, че първоначално ще се таксува преминаването по добри пътища, което означава, че ресурс ще се генерира от около  55-60 % или 11 хил. км републикански пътища, каза още министърът. Николай Нанков допълни, че с поетапното рехабилитиране на нови отсечки тол системата ще бъде въвеждана и за тях. Министърът бе категоричен, че с внедряването й този справедлив модел за плащане ще реши голяма част от проблемите в пътния сектор в страната.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg