АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Дрехи & обувки най-купувани онлайн
В началото на 2014 г. 29% от интернет потребителите са закупили поне веднъж стока или услуга през интернет в последните 12 месеца, сочат данните от национално представително изследване на НОЕМА, проведено през февруари 2014 г. сред 1046 българи над 15 години. Данните от изследването показват още, че онлайн пазаруването набира все по-голяма популярност у нас. За сравнение, през 2011 г. пазаруващите през интернет потребители са 17%.
Редовно разглеждат какво се предлага в онлайн магазините 34% от потребителите на интернет, като 10% от тях проверяват поне веднъж седмично предложенията за продажба. А нагласа да пазаруват предимно от интернет, ако имат достатъчния избор за това, заявяват 27%. Най-купуваната продуктова група са дрехите и обувките, увеличили своя дял купувачи 4 пъти от 2010 година насам (от 15% през 2010 г. на близо 60% през 2014 г.). С този висок дял тази група значително изпреварва всички други. Включително книгите, водещи класацията на продуктовите групи до 2010 г.
Следват по популярност козметика и мобилни телефони. На четвърто място са книгите. На пето - с относително стабилен дял през наблюдаваните години – са самолетните билети и хотелските резервации.
За две години близо четири пъти се е увеличил делът на интернет потребителите, които са пазарували дрехи и обувки и козметика. Близо два пъти е нараснал делът на закупилите мобилни телефони, бяла и черна техника, стоки за дома и мебели. Това сочи сравнителният анализ на данни от две национално представителни изследвания, проведени от НОЕМА през февруари 2012 г. и февруари 2014 г.
Значителен е делът на хората, които през 2013 година са купували през интернет хранителни добавки и лекарства без рецепти, цветя и подаръци, софтуер. През 2012 година закупуването на тези продукти и услуги е под 1%.
Редовно проверяващите предложенията на онлайн магазините са предимно жени във възрастовата група 25-34 години. Една трета от всички са с доход между 600 и 1000 лв.
Прави впечатление високият дял на живеещите в малки, необластни градове. Техният дял е значително над средния за страната дял на населението в този тип населено място. Те също формират около една трета от всички редовно посещаващи онлайн магазини.
Tweet |
|