EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

ДСБ:"Южен поток" е корупционен проект

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ДСБ:"Южен поток" е корупционен проект

mail07:45 | 17.09.2013прегледи 755 коментарикоментари 0


Обявеният за приоритет на правителството “Южен поток” се превръща във втория огромен корупционен проект на БСП, Кремъл и енергийната мафия, проект в България след АЕЦ “Белене”. Това твърди в декларация ДСБ.

Партията отбелязва още, че този проект е в ущърб на българските национални интереси поради следните причини:
1. България няма да получава 15 години нито една стотинка, като през този период целият приход ще отива в Газпром.
2. България ще загуби за същия период 400млн. евро, поради затварянето на функциониращия сега участък след построяването на “Южен поток”.
3. Държавата ни ще изплаща огромни финансови санкции към ЕС, поради нарушаване на европейското изискване половината от обема на тръбата да се достави на други доставчици (от 2008г. тройната коалиция предостави целия обем на Газпром). България няма да може да ползва собствен газ закупен от други страни.
4. Проектът е корупционен и това доказва факта, че финансирането му няма никаква връзка с пазарните условия. Само в рамките на 5 години цената му беше повишена трикратно от 1,1 млрд. евро на 3,3 млрд, евро, без това да бъде обвързано с никакви конкретни причини.

ДСБ оценяват този проект икономически като корупционен, а политически като застрашаващ евроатлантическата ориентация на България. Затова ние първо питаме управляващото мнозинство и премиера Пламен Орешарски, защо България е принудена да инвестира над 1 млрд. евро в чужд проект, в чието управление няма да може да защитава своите национални интереси. И второ настояваме правителството на Пламен Орешарски да не дава ход на започване на строителство на проекта на българска територия, докато:
1. Не се получи становището на европейската комисия относно нарушенията на европейското законодателство и осигури тяхното отстраняване.
2. Не се изготви международен ОВОС на подводната част на трасето.
3. Не бъде представен цялостният инвестиционен проект с пълно финансиране.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg