EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Дунав мост 2 - готов в края на 2011

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Дунав мост 2 - готов в края на 2011

mail10:30 | 18.04.2011прегледи 1664 коментарикоментари 0


Падна и последната пречка за удължаване на финансовия меморандум по ИСПА за строителството на Дунав мост 2, след като кабинетът предостави петгодишна концесия за добив на строителни материали от находище "Антимово 2" на испанската фирма "ФЦЦ Конструксион" АД. Находището се намира в землището на село Кутово, община Видин. За срока на концесията компанията ще инвестира 110 000 лв. Очаква се добивът на инертни материали да бъде около 432 000 тона на година. Преди около година испанската фирма, строител на Дунав мост 2, обяви, че строежът на съоръжението може да се забави с 2-3 години и да се оскъпи заради проблеми с доставката на около 1,5 млн.куб.м. инертни материали. Тогава фирмата поиска концесия за добив на пясък от района на село Антимово. За удължаване срока на финансовия меморандум по ИСПА за строителството на Дунав мост 2 ЕК постави като условие именно българското правителство да предостави концесия за добив на инертните материали на испанския строител. До три - четири дни се очаква испанската фирма да подпише и официалния договор за концесия с Министерството на икономиката. Именно концесията се явява и гаранция, че няма да има нови закъснения в строителството на Дунав мост 2 и обектът ще бъде успешно завършен в края 2011 г., коментираха експертите.
Инцидент с румънски кораб тласкач показа издръжливостта на изградената до момента конструкция. При силен вятър над 70 км./ час тласкачът, с прилежащи съдове, се поддава на силния вятър, течението го изхвърля и той се блъска в 11-тата опора на бъдещото съоръжение, разказаха очевидци. От фирмата строител уточниха, че опората е издържала, огънали са се от удара единствено 1-2 ребра. Преди дни беше издигнат вторият от общо четирите стълба в плавателния участък на реката, съобщи фирмата-строител. Стълбът е висок 40,98 метра. В основата му има 24 пилота на дълбочина от 63 до 78 метра. За изграждането им са използвани 1 076 тона арматура и 6 158 кубически метра бетон. Работата по изграждането на моста в плавателната част на Дунав се извършва с помощта на шлепове, които превозват всички необходими материали и техника. В тази част на реката има четири стълба, нивото на изграждане на всеки един от които е на различен етап. Разстоянието между тях е 180 метра. Височината им ще позволи преминаването на всякакъв вид речни кораби, без да има необходимост от демонтаж на мостика им. В неплавателния участък на Дунав започна изграждането на жп естакадата. Продължава изграждането на пътната плоча на моста и напрягане на последните кабели от връхната конструкция на моста. От прилежащата инфраструктура към моста се изграждат пътните връзки при Пътен възел - Ново село. Довършителни строителни работи се извършват в сградите на жп. пътническа и жп. товарна гари. До края на 2011 г. "Дунав мост" 2 при Видин-Калафат трябва да бъде готов, а прилежащата инфраструктура трябва да бъде окончателно завършена в средата на 2012 г. показва графикът на фирмата-строител. Румъния е готова да предаде своята част от прилежащата инфраструктура към обекта в срок - юни 2011 г. Източник:БТА


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1580