АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Държавните субсидии намалиха спада на автомобилния пазар
Продажбите на нови автомобили в Европа са се понижили с 9% на годишна база през март 2009, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Спадът обаче е по-малък от отбелязания през предходния месец, като забавянето на понижението се дължи на отпусканите държавни субсидии при покупка на нов автомобил и предаване на стария в страни като Германия и Франция.
През февруари регистрираното потъване на пазара беше от 18.3% при срив от 27% за януари. Средният спад за първото тримесечие спрямо същия период на 2008 възлиза на 17.2 на сто. Март е осмият пореден месец на спад на продажбите на нови автомобили на Стария континент.
Общо 1.5 млн. нови коли са били продадени в 28-те страни, влизащи в статистиката на асоциацията. Това са Исландия, Норвегия и Швейцария и страните членки на Европейския съюз, без Кипър и Малта.
Конкретно на германския пазар, където държавата провежда усилена политика за насърчаване на покупките на автомобили, продажбите са скочили с близо 40%. Там всеки, който даде стария си автомобил за скрап и купи нов, получава 2000 евро.
У нас през миналия месец да продадени общо 2543 нови автомобила, което представлява годишен спад от 57%. Понижението за първото тримесечие спрямо същия период на миналата година е 53%.
Tweet |
|