АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Е- плащания с радикални промени
Имате виртуален билет за влак, връщате пари на приятел чрез мобилния си телефон, пазарувате хранителни продукти онлайн или плащате с дебитната си карта в чужбина - начинът, по който европейските граждани плащат и пазаруват, се променя радикално, съобщават от ЕК. Надеждна и прозрачна интегрирана платежна среда в целия ЕС би могла да създаде по-ефикасни, по-модерни и по-безопасни платежни инструменти в полза на потребителите, търговците и доставчиците на платежни услуги.
Електронните плащания са от съществено значение за всички потребители, независимо дали пазаруват на място в търговските обекти или по интернет. В ЕС броят на разплащателните карти в употреба надхвърля 700 милиона, възможностите, които електронната търговия предлага, са огромни, а броят на смартфоните се увеличава силно.
В Зелената книга се анализират препятствията пред интеграцията на европейския пазар спрямо тези обещаващи технологии на плащане.
"Европа има възможността да бъде в авангарда на развитието на разбирането за "извършване на плащане" в бъдещето. При сегашното ниво на фрагментация на пазара обаче ние няма да можем да постигнем тази цел. "Неефективните платежни системи в Европейския съюз неоправдано повишават разходите по сделките,подкопават глобалната конкурентоспособност на европейската икономика и ограничават потенциала за растеж. Европейските потребители, търговци и фирми заслужават платежни услуги в крак с 21 век - прозрачни, с истинска добавена стойност и оптимално използване на нашите технологии", твърди Хоакин Алмуния, еврокомисар за конкуренцията и заместник-председател на ЕК.
В Зелената книга се разглежда настоящото положение по отношение на плащанията с карта, по интернет и чрез мобилен телефон в Европа, посочват се разминаванията между сегашната ситуация и представата за напълно интегриран пазар на плащанията, както и пречките, създали тези пропуски. Целта на Зелената книга е да провокира широка дискусия със заинтересованите страни, която да потвърди или допълни анализа на Комисията и да помогне за определянето на най-добрия начин за засилване на пазарната интеграция.
Tweet |
|