АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Е-гишета за бордни карти на Терминал 2
11:10 | 07.03.2024 518 коментари 0
СОФ Кънект, операторът на летище София представи, новата автоматизирана система за проверка на бордни карти на Терминал 2. Новата смарт система включва най-съвременно поколение IATA-съвместими електронни гишета и софтуер за връзка със системите на летището и авиокомпаниите.
В официалното пускане в експлоатация на електронните гишета участваха Анна Михнева-Натова, заместник-министър на транспорта и съобщенията и Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънект. "С новата автоматична система за проверка на бордни карти, летище София потвърждава ангажимента си към подобряване на пътническото преживяване. Използването Ѝ значително намалява опашките, тъй като пътниците могат да извършат самостоятелно проверката на своите бордни карти. Електронните гишета позволяват автоматичен обмен на информацията, което минимизира човешката намеса и увеличава степента на сигурност на проверката. Радваме се, че летище София е първото българско летище, което пуска в употреба подобни гишета.", каза Хесус Кабайеро. „Броени дни преди летище София да се превърне в отворена врата към Шенгенското пространство, се въвежда автоматична система за проверка на бордни карти. Това е много важно с оглед на наближаващите празници и на летния сезон, когато броят на пътуващите расте“, заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова на откриването.С отпадането паспортната проверка при пътуване със самолет в рамките на почти цяла Европа от 31 март и с новите електронни гишета, пътуващите от и до летище София ще прекарват по- малко време в чакане на летищни проверки, каза още заместник-министър Натова. По думите й изпълнението на ангажиментите на концесионера на летище София се обсъжда периодично на съвместен комитет в Министерството на транспорта и съобщенията. „С особено внимание следяхме подготовката на летище София за приемането на страната ни в Шенген и за изпълнението на изискванията. Паралелно с това оказваме съдействие на концесионера за административните процедури, свързани с модернизацията на летището. Очакваме резултатите да бъдат видими и измерими в подобрен комфорт за пътниците и разширен капацитет на софийското летище“, допълни тя. Главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро обясни, че новата смарт система дава възможност за три пъти по-бързо преминаване на пътниците. Едно от гишетата е предназначено за хора с ограничена мобилност. Софтуерът прочита редовните бордни карти, които могат да са електронни или на хартиен носител.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg