АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Е-мобилите са скъпи, а хората обичат евтиното
Все още електромобилите са твърде скъпи, а хората обичат ниските цени. Това заяви еврокомисарят по енергийния съюз Марош Шефчович при представянето на предложенията на Европейската комисия за отпадането от употреба на изкопаеми горива за превозите в ЕС до 2050 година.
Той отбеляза, че днес дори търговците на автомобили не препоръчват купуването на електрически превозни средства. Необходимо е общо усилие за преминаването към електричество. Предстои ни много труден процес, призна Шефчович. По неговите думи целите на ЕС за природосъобразна икономика са постижими дори с днешните технологии, но технологиите все още са твърде скъпи.
Според Шефчович е допустимо държавите от ЕС да оказват бюджетна помощ при разработването на по-добри батерии. Инвестиционните фондове заявяват, че имат достатъчно свободни средства, но търсят добри проекти, в които да ги вложат, добави той. Шефчович отбеляза, че в служебно качество допринася за прочистване на природата с осигуряването на хибридни автомобили за ЕК. Той препоръча хората да гасят осветлението в помещенията, в които не се намират, за да щадят природата. Шефчович определи като напълно достатъчен за градски условия пробегът на сегашните електромобили - около 300-400 километра между две зареждания.
Еврокомисарят по енергетиката Мигел Ариас Канете посочи, че занапред държавите в ЕС трябва да намерят начин да спечелят хората на своя страна в преминаването към чисти превози. Той добави, че около 600 милиарда евро са нужни за осигуряване на достатъчно електрозарядни точки в ЕС. По неговите думи ЕС ще осигури част от средствата, но в основата трябва да бъдат привлечени частни инвестиции.
Трябва да обсъдим как да помогнем финансово на хората да купят електромобили, как държавите да привлекат инвестиции в зарядни станции, къде в ЕС ще бъдат произвеждани батерии за многократна употреба, поясни Канете. Той добави, че Испания, Великобритания, Холандия, Полша и Дания вече са съобщили за намерението си скоро да прекратят употребата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Трябва ни сътрудничеството на гражданите - да строят природосъобразни домове, да карат чисти превозни средства. Гражданинът е в сърцевината на тези усилия, хората трябва да разберат към какво се стремим, за да получим подкрепата им. Политиците трябва да отговорят на тревогите на хората, но вярвам, че хората ще бъдат спечелени на наша страна, каза Канете.
Попитан той с какво допринася за природата, еврокомисарят съобщи, че все повече върви пеш и ползва електрически велосипед. В придобиването на нови средства за придвижване трябва да има търговски смисъл, хората обичат ниските цени, каза той.
По неговите думи националните стратегии, които се очакват от държавите в ЕС за постигане на живот без вредни газове, ще дадат сигурност на частните инвеститори да насочат средства в този преход. Канете допълни, че целта е в ЕС до 2050 г. да отпадне употребата на изкопаеми горива в превозите, макар такива горива да може да бъдат използвани за други цели. Необходими са усилия в проекти, свързани с разпространението на електричество, а не за газопроводи, добави Канете. /БТА
Tweet |
|