АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Е-търг за дървесина. Как работи?
С 10% беше качена цената при проведения първи електронен търг за дървесина на Югозападното държавно предприятие (ЮЗДП). Първоначално обявената цена от 19 784, 67 лв. достигна до 21 762 лева. Търгът се проведе пред журналисти в Министерство на земеделието и храните и на него присъстваха заместник-министърът на земеделието и храните доц. Георги Костов, заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов и директорът на ЮЗДП инж. Дамян Дамянов.
Така се постигна наддаване с 10%, което при провежданите до момента търгове с физическо присъствие на кандидатите рядко се постига, заяви зам.-министър Костов. Чрез електронните търгове се елиминира възможността за предварително договаряне между отделните участници. Също така се разширява обхватът на участниците, спестява им се време и средства.
Той припомни, че възможността да се извършват електронни търгове за продажба на дървесина съществува още от 2011 г., но едва през тази година стартира пилотно прилагането им първо в Северноцентрално предприятие, а днес и в Югозападното.
До месец ноември 2016 г. електронните търгове поетапно ще бъдат въведени и на територията на останалите 4 държавни предприятия за отсечена дървесина на склад.
Само за 5 минути фискът на държавата получи 2 хиляди лева, заяви от своя страна заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов, Той подчерта, че Министерство на земеделието и храните е последователно в прилагане на електронизацията в своята дейност.
По време на събитието бяха проведени два електронни търга, като за първия никой от регистрираните 4 участника, не се включи в наддаването. Дървесината ще бъде предложена на следващ електронен търг.
Как работи системата?
Платформата за електронна продажба на дървесина е разработената от „Информационно обслужване” АД. Дружеството обяснява как работи тя.
Чрез въвеждането на електронната платформата се улеснява процеса по регистрация на участниците в електронни търгове, както и работата на комисиите по тръжните процедури. За достъп до платформата се изисква само първоначална регистрация и валиден електронен подпис. Електронните търгове в платформата са с явно наддаване и се провеждат в реално време през уеб браузър. Участниците могат да наддават в електронния търг навсякъде и по всяко време, стига да разполагат с мобилен или стационарен компютър, както и валиден електронен подпис. По този начин се разширява обхватът на участниците, спестява им се време и средства, а документацията е изцяло в електронен формат.
Гарантирана е прозрачност при определяне на класирането на участниците, като то се извършва от системата, което елиминира и възможността за субективна намеса. С помощта на интегрираната услуга Информационно обслужване за удостоверяване на време и съдържание – Time Stamp се гарантират и достоверността на документите и подадените оферти от участниците в платформата.
За максимално улеснение на участниците в електронни търгове, платформата предлага и автоматични уведомления чрез електронна поща, например за открити нови процедури и преди започване на електронния търг, като тази възможност ще бъде разширена от „Информационно обслужване” АД с въвеждането на уведомления и чрез SMS.
До месец ноември 2016 г. електронните търгове поетапно ще бъдат въведени и на територията на останалите държавни предприятия за отсечена дървесина на склад, като достъпът до платформата ще се осъществява от сайтовете на предприятията.
„Информационно обслужване" е специализирана в изграждането, развитието и поддръжката на информационни системи с национално значение, сред които информационната система за управление на приходите от местни данъци и такси, основните информационни системи на НАП, вкл. и публичните услуги на агенцията, както и системите на МФ и Агенция „Митници".
Tweet |
|