АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Европейски авиокомпании против фондове при банкрут
Европейските авиокомпании реагираха отрицателно на предложението да бъдат създадени компенсаторни фондове за пострадалите заради закъснения или банкрут пасажери, съобщава руският в. Ведомости, цитирайки Financial Times. Според авиокомпаниите подобно решение ще доведе до твърде големи разходи за „не толкова” големи проблеми.
Еврокомисарят по защита на потребителите Меглена Кунева ще призове новите правила да бъдат въведени. Сред възможностите, които ще дадат новите регулаторни правила, са и тези потребителите да получат обратно средствата от закупуване на билети и ваучери през интернет от банкрутирали компании, пише в. Ведомости.
До това решение беше стигнато след като хиляди пасажери не успяха да излетят след банкрута на SkyEurope и XL.
Според представител на авиокомпания EasyJet броят на пострадалите пасажери е само един процент от всичките 600 млн. души, които пътуват из Европа всяка година.
В същото време авиокомпанията вече е предложила застраховка на пасажерите и един компенсаторен фонд просто „би добавил допълнителни разходи за индустрията, която авиокомпаниите в Европа в момента не могат да си позволят”, отбелязва руското издание. От British Airways подчертаха, че регулаторните органи вече са въвели схема на защита, според която пострадалите пасажери могат да се върнат вкъщи в случай на проблем с авиокомпанията.
От 2000 г. само в Европа банкрутиралите авиокомпании са над 77. Почти половината от тях са станали през последните три години. Последният пример за това е банкрутът на SkyEurope през лятото на 2009 г. Тогава много пасажери не получиха компенсации за закупените билети, пише още в. Ведомости.
Tweet |
|