АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Европейски компании се насочват към развиващи се пазари
Европейски компании все по- често формират стратегиите си за привличане на приходи от развиващите се пазари, съобщава Financial Times.
Холандската компания за електроника Philips, френският производител на автомобили
Renault и немската компания за камиони MAN са амбицирани до 2015 г. да реализират половината от своите продажби от развиващите се пазари с оглед на забавения икономически ръст на западните пазари, коментират изпълнителните им директори пред изданието.
Към настоящия момент и трите компании реализират една трета от приходите си от пазарите в Китай, Индия, Бразилия и Близкия Изток.
В резултат центърът на производство, проучване и бизнес развитие ще се премести от
Европа към развиващите се пазари.
Конкуренцията на тези пазари постепенно се увеличава, както от действащите в региона американски компании, така и местни такива.
„Големият проблем за европейците е, че на тези пазари функционират не само американски, но и бързоразвиващи се китайски и индийски компании,” коментира Дейвид Мичъл, ръководител на направлението Практики на глобализацията в Boston Consulting Group.
Tweet |
|