АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Европейските неволи и екологичната енергия
Европейските икономически неволи принудили Том Уернър, изпълнителен директор на компанията за слънчеви панели SunPower Corp., да промени начина си на правене на бизнес, пише в своя публикация днес The Wall Street Journal.
Компании от много индустрии са били засегнати от икономическите проблеми на Европа, но тези от сферата на алтернативната енергетика са особено изложени на риск. Държавните субсидии направиха Европа доминиращ пазар за алтернативна енергетика и съответно в най- големия пазар на слънчева енергия. Половината от продажбите в европейския район се реализират от SunPower.
Мотивирани да се справят с проблемите, мениджърите на компаниите, които произвеждат слънчеви панели и вятърни турбини, все по - агресивно се борят срещу валутните колебания, като стимулират продажби в други части на света и повишават цените. Опитват се да извлекат и полза от по- ниските цени в Европа като произвеждат повече компоненти и като изнасят по- голяма част от производството си там.
Слабото евро намалява приходите от продажби в долари или други по- силни валути. През тази година еврото регистрира понижение с около 16 % спрямо долара.
Колебанията на еврото вече намалиха печалбите на някои от соларните компании. Trina Solar Ltd. вече регистрира $14.5 млн. загуба от обмяна на чуждестранна валута. От компанията коментират, че загубите им се дължат основно на „обезценяването на еврото спрямо американския долар”.
Изпълнителният директор на базираната в Сан Хосе, Калифорния SunPower коментира, че от компанията са насочили усилията си към генериране на повече приходи от Америка, особено от Калифорния и Ню Джърси, където правителството е стабилизирало инвестициите в слънчева енергия.
За намалява не загубите от валутни преводи, някои компании избират да повишат цените на стоките, продавани в Европа, поне временно, отбелязва изданието.
Suntech Power Holdings Co., китайска компания, занимаваща се с производство на соларни панели, е регистрирала $ 22 млн. загуба от валутен трансфер. Продажбите на компанията в Европа формират 70 % от приходите за първото тримесечие на годината. Плановете на компанията са, през третото и четвъртото тримесечие този процент да бъде намален до 50 %.
Tweet |
|