АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Евростат: Продажби на дребно, ЕС & България
Продажбите на дребно в 28-те страни – членки на Европейския съюз (ЕС) се подобриха през ноември след тяхна стагнация през октомври, но в същото време отбелязаха слабо понижение в България за пръв път от три месеца насам, показват последни данни на Евростат.
Търговията на дребно в ЕС нарасна през ноември с 0,2% след стагнация през предходния месец (0,0%). Повишение с 0,4% през единадесетия месец на изминалата година бележат продажбите на нехранителни стоки, докато продажбите на автомобилни горива се понижиха с 0,3%, а на храни, напитки и тютюневи изделия - с 0,1 процентни пункта.
На годишна база продажбите на дребно в ЕС нарастват с 2,6% (спрямо ноември 2014-а) след повишение с 3,1% през октомври, като продажбите на нехранителни стоки нараснаха с 3,4%, продажбите на автомобилни горива се увеличиха също с 3,4%, докато продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия се свиха с 1,2%.
Най-солиден ръст в търговията на дребно на месечна база беше регистриран в Румъния (повишение с 2,6%), Великобритания (с 1,8%) и Полша (с 1,6%0, докато най-солиден спад в продажбите на дребно беше отчетен в Латвия (спад с 3,2%), Португалия (с 1,6%) и Естония (понижение с 1,5%).
Продажбите на дребно на годишна база отбелязаха най-солиден ръст отново в Румъния (скок с цели 15,0%), Полша (с 5,9%) и Великобритания (с 5,4%), докато най-солиден спад отчитат продажбите на дребно в Белгия (понижение с 2,5%), следван от Латвия (спад с 0,7%).
На фона на повишаващите се продажби на дребно в ЕС, ноемврийските данни на Евростат за България отчитат известно влошаване.
Според европейската статистика продажбите на дребно в България се понижиха през ноември с 0,1% на месечна база след ръст с 0,7% през октомври, като това представлява първо свиване на търговията на дребно от началото на есента (от септември 2015-а).
На годишна база обаче, продажбите на дребно в нашата страна нараснаха с 2,0% (спрямо ноември 2014-а) след спад с 1,3% през октомври, излизайки на позитивна територия за пръв път от август 2015-а година. По този показател България се намира в т.нар. "златна среда" сред всички страни-членки на ЕС, макар и отчитайки по-слаб растеж на продажбите на дребно спрямо осредненото ниво за целия регион.
Tweet |
|