АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Единно европейско небе + видео
Към момента самолетите не винаги използват най-прекия маршрут от една точка до друга. Понякога те се опитват да избегнат лоши климатични условия, зони на военни конфликти или дори държави, които налагат по-високи такси върху въздушния трафик.
Намаляването на фрагментацията на въздушното пространство и подобрения в контрола на трафика могат да доведат до намаляването на емисиите в сектора с до 10%.
Парламентът иска също така да се въведе повече конкуренция и подкрепя избора на доставчици на услуги като въздушен контрол, метеорологични и комуникационни услуги чрез търгове.
Инициативата „Единно европейско небе“
Настоящите правила за Единното европейско небе датират от 2009 г. Европейската комисия предложи промени през 2013 г., по които Парламентът се произнесе през 2014 г. Страните в Съвета обаче не постигнаха съгласие по обща позиция. През 2020 г. Комисията направи ново предложение за промени, съобразено с целите за климатична неутралност на ЕС в Европейския зелен пакт.
На 17 юни 2021 г. парламентарната комисия по транспорт прие позицията си за преговори със Съвета относно промените в законодателството, както и за разширяване на мандата на Агенцията за авиационна безопасност на ЕС. След като преговорната позиция бе обявена по време на пленарната сесия през юли, Парламентът е готов да започне консултации със Съвета за постигане на съгласие по правилата.
Tweet |
|