EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

ЕК в подкрепа на жп мрежата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕК в подкрепа на жп мрежата

mail15:00 | 25.01.2012прегледи 322 коментарикоментари 0


Европейската комисия прие днес решение, което ще ускори процеса на сертифициране и одобрение на железопътни линии и влакове, оборудвани с Европейската система за управление (European Train Control System - ETCS), съобщи пресцентърът на ЕК. Системата е европейски стандарт за влакова сигнализация и контрол на скоростта. Въвеждането й за ключови линии за превоз на товари и по високоскоростни железопътни коридори се очаква значително да подобри конкурентоспособността на европейската железопътна мрежа. Чрез системата информацията се подава от контролния център към влака, а компютър във влака използва тази информация, за да изчисли максимално разрешената скорост и автоматично я понижава, ако е необходимо. ETCS е част от Европейската система за управление на железопътното движение (European Rail Traffic Management System - ERTMS). Досега в Европа действат над 20 различни системи за сигнализация и тяхната съвместимост е сериозна техническа пречка пред международния транспорт, отбелязва ЕК. За пример е посочено допълнителното вграждане на национална система за сигурност в локомотив, който вече е получил разрешение в различни страни. Набавянето отново на всички разрешителни за безопасност може да струва над два милиона евро, а процедурата може да отнеме повече от две години. Ползите от ETCS могат да бъдат постигнати само ако продуктите са напълно съвместими и отговарят на европейските изисквания. Приетото днес решение повишава изискванията по отношение на изпитанията, като предвижда продуктите за командното табло във влаковете да бъдат изпробвани в акредитирани лаборатории. Съществуващите национални системи за ограничение на скоростта на влаковете не са съвместими. За използването на локомотивите в железопътни мрежи с различни системи е необходима или тяхната смяна на границата (което означава загуба на много време), или оборудване с няколко бордови системи, съвместими с различните релсови системи, използвани във всяка една мрежа (което увеличава разходите и повишава риска от авария), се посочва в съобщение на комисията. Във всички случаи сегашното положение е в разрез с идеята за единен пазар и представлява пречка пред свободното движение, отбелязва ЕК. Настоящото положение е особено неблагоприятно при превоза на стоки. Въпреки че железопътният транспорт следва да бъде по-конкурентоспособен на дълги разстояния, на всяка граница се добавят допълнителни разходи и се натрупва закъснение, което води до пазарни загуби и натоварване на пътната мрежа. Очаква се промените да доведат до намаляване на разходите и на времето за пренос на стоките по дадено разстояние - например по трасето Ротердам-Генуа количеството на превозите може да се удвои до 2020 г., което ще се равнява на още едно тежкотоварно превозно средство, преминаващо по този маршрут на всеки 37 секунди. Досега над 4000 километра от железопътните линии в Европа са оборудвани с ETCS, договорено е оборудването на още толкова през следващите две или три години.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg