АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЕК иска единен цифров пазар. Как комисарите пазаруват?
Европейската комисия представи 16 предложения за
създаването на единен цифров пазар в ЕС. Отчита се, че пречките
пред такъв пазар водят до пропуснати ползи за гражданите - едва
15 на сто от хората в ЕС пазаруват онлайн от други страни от
Общността.
Интернет дружествата и новосъздадените предприятия не могат
да се възползват в максимална степен от възможностите за растеж
онлайн - едва седем процента от малките и средните предприятия
продават зад граница, отчита ЕК. Според комисията предприятията
и правителствата не се възползват изцяло от цифровите
инструменти.
Целта на цифровия единен пазар е да се премахнат
регулаторните пречки и да се премине от 28 национални пазара към
един-единствен в ЕС. Напълно действащият цифров единен пазар
може да допринесе с 415 милиарда евро годишно за европейската
икономика и да създаде стотици хиляди нови работни места.
Стратегията, приета от ЕК, включва целенасочени
действия, които трябва да бъдат изпълнени до края на другата
година. Тя се основава на три стълба - по-добър достъп за
потребителите и предприятията до цифрови стоки и услуги в цяла
Европа; създаване на подходящи условия и равнопоставеност в
развитието на цифровите мрежи и новаторските услуги; използване
на пълния потенциал за растеж на цифровата икономика.
Комисията отчита, че 62 на сто от дружествата, които се
опитват да продават онлайн, са изправени пред твърде високи
разходи за колетни пратки. ЕК ще преразгледа директивата за
спътниковото излъчване и кабелното препредаване, за да прецени
дали нейният обхват трябва да бъде разширен с включването на
предаванията онлайн. Предвижда се също намаляване на
административната тежест върху предприятията, свързана с
различни режими на ДДС, така че продаващите неелектронни стоки
на други държави да се възползват от единна електронна
регистрация и плащания. Комисията обмисля общ праг на ДДС, за да
се помогне на по-малките нови предприятия да извършват онлайн
продажби.
ЕК ще насърчи създаването на стимули за инвестиции във
високоскоростен широколентов интернет. Ще бъде преразгледана
директивата за аудиовизуалните медийни услуги, за да бъде
съобразена с новите бизнес модели за разпространение на
съдържание. Комисията ще анализира ролята на онлайн платформите
на пазара, за да открие възможна липса на прозрачност при
резултатите от търсенето на съдържание и ценовите политики, как
тези платформи използват получената информация, отношенията
между платформите и доставчиците, популяризирането на техните
собствени услуги в ущърб на конкурентите. Комисията ще проучи
най-добрите начини за борба с незаконното съдържание в интернет.
Комисията ще преразгледа директивата за правото на
неприкосновеност на личния живот и електронни комуникации.
Предвижда се ЕК да предложи партньорство с промишлеността
за кибернетична сигурност в областта на технологиите и решенията
за онлайн сигурност на мрежата. Комисията обмисля свързване на
търговските регистри в ЕС, за да може гражданите и дружествата
да предоставят на обществените администрации своите данни само
веднъж. Очаква се тази промяна да пести около пет милиарда евро
годишно.
Източник:БТА
.
Tweet |
|