АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЕК: Потребителски рекламации в единна система
Европейската комисия предложи днес да бъде създадена обща система за класифициране на рекламациите, които правят потребителите. Целта е милионите европейци, които всяка година се оплакват от закупен от тях продукт, да могат да получат по-добър отговор на жалбите си, предаде Франс прес.
За периода февруари 2007 - февруари 2008 година близо 78 милиона европейски граждани са направили официални рекламации пред търговец, а други 30 милиона са имали мотив да го направят, но не са го сторили, сочат данни, обявени от Брюксел.
Близо 50 на сто от тези жалби не са били удовлетворени, което означава, а половината от тях или близо 20 милиона души са се обърнали към трета организация, за да получат помощ, като например асоциация на потребителите, регулаторен орган и др.
В Европа има близо 700 подобни организации, а те използват различни системи за класифициране на жалбите, "което затруднява проблемът да бъде обхванат като цяло дори на национално равнище". Една обща система би позволила да се определи бързо
пропуск на определен пазар и нещата да се поправят, отбелязва АФП, като се позовава на предложението на Брюксел.
Tweet |
|