АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Еко въвъдения на Billa България, Нестле
BILLA България въведе нова, 100% рециклируема торба за пазаруване, която ще замени предходната торбичка за многократна употреба, предлагана от веригата, след изчерпване на наличните количества от нея. Тя носи наименованието Dura Bag (от англ. „издръжлива“) и ще се предлага в магазините на веригата в страната. Носител е на утвърдения в световен мащаб еко сертификат “Blue Angel”, който обозначава чисти продукти, с грижа към опазването на околната среда и в подкрепа на съзнателното отговорно потребление. Новата торба е изработена от 80% рециклирани материали. Въвеждането ѝ е поредната стъпка, която BILLA прави, в посока към грижа и отговорност към опазването на околната среда. Доказателство за това е процесът на производство на самите торбички, който се случва на територията на Европа, в Германия. Краткият път на транспортирането им до страните от Централна и Източна Европа свежда до минимум отделянето на вредни въглеродни емисии, които замърсяват въздуха.
-----------------
Освен това през изминалата 2020 г. търговската верига е успяла да намали количеството генерирани биоразградими отпадъци с 23,3% (340,3 тона), сравнено с 2019 г. През предходната година компанията предприема мерки за оптимизиране на поръчките и доставките в секции сух асортимент и млечни продукти, с фокус върху намаляване на бракуваната стока в магазините. BILLA е първата голяма търговска верига, стартирала работа със столичното предприятие за третиране на отпадъци, инсталация „Хан Богров“. В няколко дни от седмицата, биоразградимите отпадъци от всички магазини на веригата, разположени в град София, се транспортират до инсталацията, където се третират биологично, като при процеса се генерира биогаз, използван в последствие за производство на зелена електроенергия. Служителите в магазините от веригата са преминали през специален инструктаж как да отделят биоразградимите отпадъци.
Инсталацията за оползотворяване на зелени и биоразградими отпадъци Хан Богров влиза в експлоатация през 2014 г., като част от Столичното предприятие за третиране на отпадъци.
------------------
Компанията Нестле обяви, че тяхната марка Smarties вече използва рециклирана хартия за опаковките на своите шоколадови изделия по целия свят. Това представлява 90% от гамата на Smarties, като останалите 10% са преминали към рециклируема хартия още преди това. Smarties е първата международна марка шоколадови изделия, която е преминала към рециклируеми хартиени опаковки, премахвайки приблизително 250 милиона пластмасови опаковки продавани всяка година. Нестле започна да предлага този шоколад Smarties, опакован в рециклируема хартия във Великобритания миналата година.
Новата рециклируема опаковка е направена от хартия с покритие, хартиени етикети или картон и е произведена чрез устойчиви методи. С цел да се повиши осведомеността на потребителите на опаковките има и информация за това как правилно да се изхвърли самата тя след употреба.
Tweet |
|