EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Експеримент на парижка пивоварна

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Експеримент на парижка пивоварна

mail11:11 | 11.08.2022прегледи 1082 коментарикоментари 0


Парижката пивоварна "Галиа" (Gallia) от известно време се е посветила на интересен експеримент - напитка, съчетаваща бирата и виното. В това начинание тя е подпомагана от Антъни Обер и Жан-Шарл Матийо, които са основатели на винарската търговска къща "Обер и Матийо" (Aubert & Mathieu).

Алкохолният хибрид носи на френски името "vière", идващо от смесица на френските думи за вино (vin) и за бира  bière). На български това би звучало например като "вира" (от вино и бира).
 
Новата напитка, която не е нито вино, нито бира, съчетава уменията и технологичните процеси за производството на двете традиционни питиета. Като вкус вирата е бира, притежаваща разпознаваемите вкусовите характеристики на гроздето или на виното.
 
За да бъде създадена вирата, гроздовите зърна се мачкат, преди да започне тяхната ферментация за няколко дни. Бирената мая се добавя после внимателно и има процес на съферментация, която продължава три седмици, разказва телевизия Бе Еф Ем. 

Трябва да се отбележи, че вирата е по-алкохолизирана от класическата бира и е с алкохолно съдържание около 10 градуса.

Парижката пивоварна "Галиа" предлага не само един вид вира, а няколко в зависимост от гроздовите сортове, от които те се произвеждат. Така че има вира на основата на шира или пино ноар, на основата на мускат или мерло и др.

Експериментът на производителите на вира е любопитен и примамващ. Но онези, които се колебаят дали да си купят от новата напитка, може да бъдат отблъснати от цената й. Бутилка от 33 сантилитра (330 милилитра) е около 15 евро. Комплект от три различни вири пък струва около 44 евро - доста повече от цената на класическа бира, която средно се търгува във Франция около 2,70 евро за литър.

Вирата е плод на опитите на сектора на алкохолните напитки във Франция да покаже способност за иновации с цел привличане на повече потребители. Преди това в страната се появиха и газирани напитки, които са ароматизирани и алкохолизирани, но леко, с алкохолно съдържание между 4 и 6 градуса. Появиха се и нискоалкохолни и безалкохолни бири и вино.

Всичко това освен с цел да изненада потребителите и да разчупи правилата, е породено и от факта, че във Франция се отчита намалено потребление на алкохолни напитки, посочва телевизия Бе Еф Ем. Статистически данни показват, че в периода 1960 - 2018 г. средното потребление на алкохолни напитки във Франция е намаляло от 200 литра годишно на човек до 80 литра годишно на човек. Това се е случило най-вече между началото на 60-те години и средата на 90-те години с прилагането на политики за борба с прекомерната консумация на алкохол в семейна среда.

Основно французите се пожертвали консумацията на вино. През 60-те години те са пиели средно по 128 литра вино на година, а през 2018 г. - усреднено едва 36 литра. Средно сега французите пият по една чаша вино на ден спрямо 3,5 през 1960 г. 

Преди да започне този спад, виното беше сервирано дори като напитка в училищните столове, припомня френската медия. Едва през 1956 г. държавата решава да забрани консумацията на алкохолната напитка в училищните столове. 

Всъщност спадът на консумацията на вино засяга основно така наречените трапезни вина, но не и по-качествените. При тях има леко увеличение - от 12,5 литра вино на човек годишно през 1960 г. до 18,9 литра годишно на човек през 2018 година. 

От всички данни за намалено потребление на алкохолни напитки във Франция обаче са изключени двете години на пандемия, когато при строгите локдауни французите си останаха блокирани у дома и някои от тях отново започнаха да прекаляват с алкохола, отбелязва Бе Еф Ем.

Но като се остави настрана този моментен феномен и се вземе предвид, че нови локдауни едва ли ще има, то тенденцията за намалена консумация на алкохол, основно на вино, ще продължи. И тук иновации като вирата ще помогнат на сектора да оцелее.

На първо място обаче трябва самите французи да са склонни да приемат тези иновации. Представянето на вирата тези дни породи доста шеговити коментари в социалните мрежи от сорта, че името на новата напитка гарантира вирусна зараза или че този алкохолен хибрид показва, че алкохолът действително влияе зле на здравето, като се визираше психическото здраве на създателите на новия продукт. Някои шегаджии пък заговориха за създаване на хибрид между уиски и кока-кола, а трети сравниха вирата с евентуален хибрид между кроасан и хамбургер или пица и дюнер.

/БТА/


Тагове: бира, вино
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg