АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЕЛАНА:Взаимните фондове се съживяват
Инвеститорите имат положителни нагласи към вложения във взаимните фондове, като над 20% от тях вече планират нови или допълнителни инвестиции още през 2010 г., показва в онлайн анкета, публикувана на сайта www.elana.net, за да проучи нагласите за
инвестиция във взаимен фонд на прага на новата година. В анкетата са участвали близо 100 души, които са посетители на сайта и доброволно са решили да дадат мнението си, като близо половината от тях вече са инвестирали във фондове на ЕЛАНА Фонд Мениджмънт.
Анкетата декември 2009 г. - януари 2010 е представителна като проучване, тъй като се провежда на корпоративен интернет сайт, поради което се предполага, че посетителите имат вече придобити
определени финансови познания и очаквания за пазарите чрез контакта си с
компанията, трябва да се отбележи, че резултатите индикират някои важни нови
нагласи към инвестициите във взаимен фонд, като една от тях е подчертаното
дългосрочно планиране на подобно вложение сред респондентите.
Като цяло около 60% от респондентите са настроени за инвестиция с дългосрочен
хоризонт - над 2 години. Една трета от хората посочват, че предпочитаният
период за инвестиция във фонд е над 3 години. Малко над 29% очакват
възвращаемост за период между 1 и 2 години, а 20.7% - между 2 и 3 години.
Променените нагласи най-вероятно са следствие от опита през последните две
години на негативни резултати поради финансовата криза. Видно е, че три
години след безпрецедентната с ръстовете си и бум на фондовете 2007 година,
инвеститорите вече имат реалистични виждания за движението на пазарите и
доходността от инвестициите си във взаимни фондове. Пазарната ситуация през
2007 г. беше оформила илюзорни нагласи за възвращаемост от взаимен фонд в
рамките на месец или два.
Друга важна промяна в нагласите, която регистрира анкетата, е че инвеститорите вече не се ръководят при избор на фонд от данни за бързо постигната или обещана доходност, каквато беше ситуацията през 2007 г. Според мнозинството от анкетираните основните фактори за избор на фонд са: репутацията и историята на управляващото дружество; постигнатите резултати през годините, но не непременно най-висока постигната доходност, а добро представяне в трудни времена; и обслужването на клиентите. Резултатите от анкетата показват ясна тенденция към търсене на качество от страна на инвеститорите, което да им осигури най-професионалното обслужване от
стабилен и доказан фонд мениджър.
Tweet |
|