АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Електробус приключи пътни тестове в София
Приключи тестовият четиримесечен период, през който електробусът Е12 на китайската марка Yutong се движи по улиците на столицата. Електробусът беше предоставен на Столичен автотранспорт безвъзмездно от Българска автомобилна индустрия, която е дистрибутор и представител на компанията производител Zhengzhou Yutong Bus CO., Ltd. за България. От януари до май електробусът извършва курсове по маршрут 84 – от летище „Враждебна“ до ул. „Ген. Гурко“ ежедневно, при две работни смени и изминава почти 22 000 км.
Слав Монов, изпълнителен директор на Столичен автотранспрот ЕАД коментира, че електробусът се е представил отлично и тестовете са показали безупречно поведение както в дните с температури от (-20) градуса, така и в топлите дни с температури над 25 градуса, като през цялото време температурата в салона се поддържа постоянна 19 градуса, което да осигури максимален комфорт на пасажерите.
Въпреки огромната температурна разлика и натоварването, средният разход, който Е12 показа е 99w/h за 100 км или това е разход от 16 лв. за 100 км пробег. За същия пробег един конвенционален автобус има разход от около 80 лв.
Практиката показва, че при нормални метеорологични условия потенциалът на електробуса е за пробег от над 300 км с едно зареждане. Функционалното време за пълно зареждане на батериите от 0 до 100% е 4 часа, което осигурява голяма гъвкавост и удобство за ползвателите, както и ефективност на автобуса.
Освен 4 пъти по-ниските разходи за километър пробег, електробусът пести сериозни средства на данъкоплатците, защото поддръжката му е 3 пъти по-евтина от тази на конвенционален автобус. При електробусите не се налагат охладителни течности, нито подмяна на акумулатори, съединители, маслени или горивни филтри.
Тодор Стойков, търговски директор на Българска автомобилна индустрия ЕАД представи ново проучване на Международната асоциация на градския транспорт, според което до 2020 в стратегията на 19 оператора в 25 града в Европа е залегнала електрификацията на градския транспрот. Един от тези градове е София. Спроед данни от същото проучване до 2020 година по улиците на Европа трябва да се движат общо 2500 електробуса, което съставлява 6% от целия обществен транспорт. Тенденцията е занапред все повече автобуси да стават електрически с батерии, защото екологичните проблеми изпъкват на преден план на Стария континет. Вредните CO₂ емисии, които отделя един електробус за 1 км са 0.00 гр., докато CO₂ емисиите, отделяни от конвенционален автобус са 2.2 кг за 1 км. В доклада на ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System) от края на миналата година е обърнато внимание, че докато Европа остава лидер в развойната дейност, свързана с електробусите и автомобилите, то Китай е лидерът в производството и доставката им. Към края на 2015 година от 173 000 електробуса, 170 000 са китайски, което представлява 98.3%.
Tweet |
|