АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Електромобил - а гараж?
С поскъпването на бензина и нестабилността в Близки изток възможността за електрическа кола в гаража става все по-привлекателна, отбелязва АР. Преди да се хвърлите към новите технологии обаче се уверете, че гаражът ви е готов да се превърне в станция за зареждане. В зависимост от това каква кола ще си купите и колко стара е къщата ви разходите да подготвите гаража си за бързо зареждане на колата си сутрин преди работа могат да достигнат няколко хиляди долара. Възможно е по-старите къщи да нямат достатъчно захранване за поддържането на електрическа кола. Кой би помислил преди 50 години, че нощем ще си зареждаме автомобилите с електричество. Гаражите ще трябва да бъдат електрифицирани наново. Според експерти ще са ви необходим най-малко 12 ампера ток, за да заредите колата си за един сравнително кратък срок. Освен това всеки допълнителен уред, включено към електрическата мрежа на гаража, ще забави зареждането. Дори и да имате отделно захранване за гаража, за повечето американски гаражи то е 120 волта, захранване с 240 волта може да намали два пъти времето за зареждане. Масовите електрически коли Chevrolet Volt и Nissan Leaf имат различни системи за захранване и различна необходимост от зареждане. Leaf е изцяло електрическа и може да измине до 160 километра с едно зареждане. Този автомобил обаче има нужда от по-голямо захранване, отколкото Volt, за да се заредят батериите му. Зареждането на Leaf отнема 8 часа при 240 волтов ток, и двойно повече, ако волтовете са 120. Volt може да измине само 65 километра с едно зареждане, но има по-малък бензинов двигател, с който колата може да продължи да се движи, когато батерията се изтощи. Тя може да се зареди за 10 часа при 120 волтов ток и за пет часа или по-малко при 240 волтов ток. General Motors твърди, че зареждането на Volt ще добави само около $1,50 на ден към сметката за ток на домакинството, като се изчислява при средна цена на електричеството в САЩ от 11 цента за киловат/часа.
Tweet |
|