АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Електромобил с пробег 500 км



Toyota обещава автономен пробег над 500 километра за автомобила си с горивна клетка. Сега инженерите на компанията тестват в Германия зареждането на прототипа с водород – което отнема само три минути. От 2015 г. японците ще започнат да доставят на клиентите екологичния седан с мощност 100 кВт (136 к.с.) и цена „под 160 000 лв.“. „Тази техника е по-удобна за шофьорите във всекидневието, както и по-комфортна, отколкото автомобил с батерии“, обяснява ръководителят на разработката Кацухико Хирозе, един от създателите на хибридното задвижване на Toyota. Принципът на работа: автомобилът с водородна клетка черпи ток от химическата реакция между водород и кислород от въздуха. ОК, проблемът с пробега е разрешен, времето за зареждане е кратко – но все още няма станции за зареждане с водород. За тяхното създаване трябва да бъдат инвестирани около 2 млрд.евро – но засега повечето производители планират производството им. Традиционните електромобили с батерии, които се зареждат от електрическата мрежа, се срещат много по-често: „За малки автомобили като Smart и за къси разстояния това е добро решение“, обяснява Вернер Тилмец от Центъра за изследвания на слънчева и водородна енергия в германската провинция Баден-Вюртемберг. „Но колкото е по-голям автомобилът и колкото по-голям автономен пробег трябва да има, толкова по-обосновано е приложението на горивната клетка.“ Според експерта двата типа задвижване няма да бъдат конкурентни, а се допълват взаимно.
Агенция Speed-Press
Tweet |
|