АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Електромобили & мобилност в България
10:08 | 05.07.2016 860 коментари 0
От септември 2012 г. в София беше въведено безплатно паркиране на електромобили и ЕПС в „синя зона“, а през 2013 г. електромобилите бяха освободени от данък по Закона за местните данъци и такси. Безплатно паркиране на ЕПС е въведено и на територията на градовете Бургас, Добрич, Русе и др.
Създадена е зарядна станция за електробуси с ултракондензатори, позволяващи свръхмощно зареждане само за няколко минути. Края на 2015 г. в България са инсталирани общо около 30 зарядни колонки, работещи с напрежение 220V или 380V и мощност между 3,7 - 22kW, но все още няма инсталирани зарядни колонки за бърз заряд на трифазен ток с напрежение 380V и мощност над 22 kW. Статистиката показва, че към октомври 2015 г. в България са били регистрирани общо 444 ЕПС (0,27% от всички), вкл. 341 бр. мотопеди, 5 бр. мотоциклети, 4 бр. триколесни и 94 бр. четириколесни. Регистрираните електромобили са общо 170 (0.0047% от всички), вкл. 134 леки автомобила, 34 товарни и 2 автобуса. Водородни ЕПС към края на 2015 г. няма регистрирани в България. Все още ниският интерес на българите към електромобилите се дължи на ниските доходи, липсата на зарядна инфраструктура, липсата на субсидии и достатъчно преференции, както и на потребителския манталитет. На този фон, трябва да се отбележи, че средният разход за електрическите автомобили е 2-4 лв. за 100 км, а за автобусите – 21 лв./100 км. Към момента компаниите, ангажирани в електромобилния сектор, са над 270 и осигуряват близо 8000 работни места. Редица подсектори са готови да отговорят на нуждите на електромобилната индустрия и да станат активни участници в нейното бъдещо развитие. Освен това, от изключително значение е силно развитият ИКТ-сектор, както и големият брой IT-специалисти от най-високо ниво на компетенции - по последни данни в ИКТ у нас оперират 942 компании с над 26 000 служители. В допълнение, налице е сравнително ниска цена на електроенергията, добре развита енергийна инфраструктура и дистрибуторска мрежа, благоприятно географско положение, както и производствена база и традиции в производството на електро- и мотокари.Източник: БСК
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg