EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Електронни ДДС-декларациите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Електронни ДДС-декларациите

mail17:20 | 27.12.2011прегледи 420 коментарикоментари 0


От началото на 2012 г. ежемесечните справки-декларации по ДДС, които фирмите подават в НАП, ще се изпращат само по интернет, когато покупките или продажбите на дружеството за месеца са повече от пет, съобщават от НАП. Промяната е в Закона за данък върху добавената стойност и влиза в сила от 1 януари 2012 г. За да не създават затруднения на фирмите, от НАП предвиждат гратисен период от един месец за въвеждане на новото изискване. Това означава, че правилото ще важи за ДДС- декларациите за януари 2012 г., които се подават до 14 февруари 2012 г. Подаването на ДДС-документи по електронен път е услуга на приходната администрация, която спестява време и административни разходи. За да се ползва, е необходим електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, то те могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат /например счетоводна фирма/, да подава декларации от тяхно име чрез интернет. Данните на НАП сочат, че ДДС документи по електронен път изпращат над 80% от регистрираните по ДДС около 210 000 търговци. А общо над 40 милиона декларации постъпват по електронен път годишно в компютърните системи на приходната агенция. Според изчисленията на НАП това означава, че срещу минимална инвестиция в електронен подпис за под 50 лв., гражданите и фирмите спестяват поне 330 млн. лв. на година от това, че не губят времето на своите служители в път и опашки.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg