EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

ЕП благослови по "зелени" мотоциклети

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕП благослови по "зелени" мотоциклети

mail11:45 | 22.11.2012прегледи 451 коментарикоментари 0


Европейският парламент одобри нови правила за по-безопасни и по-"зелени" мотоциклети. От 2016 г. тези правила ще бъдат прилагани за всички превозни средства с 2, 3 и 4 колела от категориите "мотопед" до "тежък мотоциклет", съобщи българската редакция на пресслужбата на ЕП.
Тъй като тези превозни средства участват в 16 процента от катастрофите, причинили смърт по пътищата в Европа, а в същото време съставляват едва 2 процента от движението, депутатите одобриха по-високи изисквания за сигурност, както и по-строги стандарти за отделяните от тях газове. "Безопасното шофиране на мотоциклет е отговорност на водача, но все още съществуват възможности мотоциклетите да бъдат направени по-сигурни и по-екологично чисти", заяви докладчикът по темата Вим ван де Камп (ЕНП, Холандия).

По-голяма сигурност

Според новите правила системата срещу блокиране на колелата (ABS) ще бъде задължителна за всички "по-големи" мотоциклети (с обем на двигателя над 125 кубически сантиметра), докато ABS или комбинирана спирачна система (CBS) ще бъде прилагана за "по-малките" (под 125 кубически сантиметра), включително и за т. нар. скутери. До края на 2019 г. се очаква Европейската комисия да представи анализ на икономическата целесъобразност и препоръки за това, дали правилата трябва да бъдат преразгледани и да се прецени, дали системата ABS да стане задължителна и за по-малките мотоциклети. Депутатите приветстваха въвеждането на автоматично включване на светлините на мотоциклетите при включването на двигателя.

По-екологично чисти

Тъй като L-категорията превозни средства замърсяват с непропорционално големи количества вредни газове, депутатите гласуваха за разширяване на стандартите за емисии Евро 4 за мотоциклети от 2016 г., както и за мотопеди от 2017 г., и Евро 5 за всички превозни средства с 2, 3 и 4 колела от 2020 година.Депутатите подкрепиха и постепенното въвеждане на системи за бордова диагностика (СБД) за наблюдение на неизправности и улесняване на достъпа до информация за вредните газове, за да
може превозното средство да бъде поправяно навреме. Новият регламент, одобрен с 643 гласа "за", 1 "против" и 18 въздържали се, подлежи на одобрение от Съвета на ЕС. Правилата ще важат само за новите превозни средства, продавани от 2016 година.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg