АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЕС: Невъзможен по-нисък акциз за горива в България
Предоговаряне на стъпките за достигане на минималните ставки на акцизите върху горивата не е възможно както за България, така и за другите държави-членки на ЕС. Това беше ясно потвърдено по време на среща в Брюксел на вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков с европейския комисар по данъчното облагане, валутния съюз, одита и борбата с измамите Алгирдас Шемета. Повод за срещата на министър Дянков с комисар Шемета бяха обсъжданите предложения на български производители и търговци на горива и браншовите организации на превозвачите във връзка със завишените цени на горивата на българския и международните пазари.
Малка е вероятността от спад на цените на дизеловото гориво в европейски мащаб, сочат анализите на Европейската комисия. Тенденцията е към оскъпяване на дизела и поевтиняване на биогоривата, а ЕК подготвя директива, която предвижда промени в начина на изчисляване на акцизите върху горивата след 2013 година. Това се очаква да доведе до поевтиняване на биогоривата, а дизелът ще остане сравнително по-скъп. По този начин ще се стимулира ръст в потреблението на биогорива за сметка на по-проблемното в екологичен план дизелово гориво, поясни министър Дянков пред български медии в Брюксел.
Общ европейски разговор по темата за цените на горивата на международните пазари вече беше проведен на последното заседание на ЕКОФИН. Финансовите министри от ЕС потвърдиха позицията си от Манчестър, че фискалните политики на държавите не могат да се променят, особено в средата на годината и по теми с краткосрочни рамки, каза още Симеон Дянков. Така че общата европейска политика е ясна, допълни той.
В отговор на журналистически въпрос вицепремиерът отново припомни, че правителството „няма особени възможности за намеса на пазара", а до вторник следващата седмица ще бъде представен анализът на производителите по формирането на цените на горивата.
Tweet |
|
Chestit Evro Suqz. Dani e mil i drag i da plashtame za hitrite idei na banda bezracudnici v bruksel koito si nqmat ideq za razvivane na ikonomikata. Za tova vsichko shte se proizvegda v kitai a horata shte se sthurqt bezrabotni po ulicite i shte se chudqt kakvo da pravqt. Shtoto nqma kak da proizvdesh neshto tuk kogato gorivata i electroenergiqta sa 2 puti po viskoki ot kolkoto tam a ne samo ot tam no i v cqla Severna Amerika i v pogolqmata chast ot sveta.