EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

ЕС: Розови очаквания на потребителите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕС: Розови очаквания на потребителите

mail14:40 | 19.04.2017прегледи 1110 коментарикоментари 0


Позитивното настроение сред европейските потребители продължава и през първата четвърт на 2017 г. След като най-високото ниво от януари 2008 г. насам беше отбелязано през декември 2016 г., през януари потребителският климат за 28-те държави от ЕС се подобри с още 2 пункта до 19,9 пункта и най-накрая се задържа на 18,9 през март. Това са част от резултатите на проучването на GfK за потребителския климат в Европа за първата четвърт на 2017 г.

Относно очакванията по отношение на доходите и показателите за склонността за покупка в индивидуалните анализи на проучваните държави се наблюдават големи разлики . Те допринасят за разграничаване на различните икономически тенденции и характеризират ситуацията на пазара на труда. Преобладаващите теми на паневропейско ниво като Брекзит, подсилването на националистическите партии, новото правителство на САЩ и войната в Сирия, не повлияват еднак-во динамиката на индивидуалните показатели на различните държави.

 

България: Потребителското настроение се е подобрило в сравнение с предходната година

Икономическите очаквания на българските потребители за първите два месеца от годината достигнаха най-високите си нива през последните години, но отново спаднаха до негативни нива през март до -2,3 пункта. Очевидно българският потребител все още не може да предположи колко дълго ще продължи икономическият растеж, наблюдаван през последните години. Въпреки това в края на тримесечието показателят отчете 3,5 пункта подобрение в сравнение с предходната година.

Възходящите икономически резултати и стабилният спад на безработицата имат положително влияние върху очакванията на населението по отношение на доходите. От 26,1 пункта през февруари 2017, което е най-високото ниво от юни 2005 г. насам, показателят спадна до все още високите 18,4 пункта в края на тримесечието. За сравнение, в края на март 2016 г. очакванията по отношение на доходите бяха на 3,9 пункта.

Сходна тенденция се наблюдава и при склонността за пазаруване при българския потребител, която загуби няколко пункта след силния старт на годината и в края на тримесечието е на ниво 14,3 пункта. В сравнение с предходната година това представлява сериозно подобрение от над 13 пункта.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg